Malý velký třesk od O2 | E15.cz

Malý velký třesk od O2

Malý velký třesk od O2
O2TV Go
• 
ZDROJ: archiv
30. října 2014 • 12:59
Česká O2 připravila poměrně velké překvapení televiznímu i mobilnímu trhu: její nová služba O2TV Go bude k dispozici všem tuzemským zákazníkům bez ohledu na jejich mobilního operátora. Užívat budou moci aplikaci, která si klade za cíl přepsat pravidla televizního trhu.

Ještě v říjnu si mobilní televizi O2TV Go mohl pořídit pouze ten, kdo měl svou domácnost připojenou k internetu od O2. Od 4. listopadu ale bude vše jinak – operátor O2 se rozhodl zpřístupnit službu O2TV Go celému českému trhu. Mobilní televizi tak budou moci sledovat úplně všichni, kteří si tuto aplikaci stáhnou a zaplatí měsíční poplatek 199 Kč. Služba bude dostupná jednoduše na pár kliknutí, bez smlouvy a bez závazků. „Nejkratší možné období, na které lze službu objednat, je jediný měsíc,“ říká David Duroň, marketingový ředitel O2 pro segment domácností.

Mobilní televizi O2TV Go spustil operátor O2 v pilotním provozu v květnu letošního roku. Majitelé digitální televize O2TV tak získali přístup k živému televiznímu vysílání až na čtyřech přenosných zařízeních. „Nyní nabízíme jako první operátor službu i pro konkurenci – vítáme růžové a červené bratry, kteří si nemusí přenastavovat služby ani měnit SIM kartu. Přicházíme na úplně jiné pole, zákazník má během pár sekund po registraci televizi v kapse,“ říká Duroň.

Klasické bedně odzvonilo

„Nabídka O2 přichází ve správné chvíli. Dnešní televize musí zcela změnit strategii a plánování, zrušit svoje návyky, protože už i starší generace nachází zalíbení v interaktivitě,“ řekl ke spuštění O2TV Go Martin Štoll z Institutu komunikačních studií a žurnalistiky FSV UK. „Už nejde o televizi, ale o audiovizuální obsah přenášený na mnoha platformách. Člověk dnes ani kolikrát neví, kdo tento obsah vyrobil.“

Internet se podle Štolla stal masivní samozřejmostí, díky novým možnostem mobilních telefonů a aplikacím však internetu vzniká silná konkurence, jistá paralelní síť, která byla dříve nemyslitelná. Klasická televize nemá v tomto systému místo. „Bude žít dál tak jako knihy, ale s rozšiřující se proměnou diváků, kteří budou jinak reflektovat svět, je třeba zaměřit se na úplně jiný princip. Televize je dnes datový tok, nikoli zdroj, a v tomto ohledu jde O2 TV správným směrem,“ dodává Štoll.

Aplikace O2TV Go je postavena na třech strategiích: kdekoliv a kdykoliv ji bude mít k dispozici kdokoliv. Nechybí zde funkce zpětné zhlédnutí 20 kanálů během 30 hodin, timeshift („cestování v čase“), nově budou mít zákazníci možnost zaznamenat 10 hodin nahrávek, které jim zůstanou uložené 7 dní, O2TV pro ně navíc vybírá exkluzivní obsah a ve videotéce nabízí přes 1000 titulů.

Dvacet kanálů vybírá O2 podle jejich atraktivity a sledovanosti. „Ve výběru těchto stanic jsme se trefili a sledovanost je poměrně rozdílná oproti té klasické,“ říká David Duroň. Exkluzivní obsah nabízí program, který nakupuje O2 přímo pro uživatele O2TV – je jím například Premier League.

Do marketingu Telefóniky přichází David DuroňDo marketingu Telefóniky přichází David DuroňAutor:
David Duroň, marketingový ředitel O2 pro segment domácností

Udržet se

O2 nezakládá vlastní stanici, ale vytváří nový ekosystém, který by nefungoval bez spolupráce s televizemi, včetně těch největších jako Nova či Prima. „Nechce se nám ovšem platit za to, co mají všichni zdarma ve vzduchu. Televizím platíme za Full HD, za timeshift a mobilní práva,“ vypočítává Duroň.

O2 neplatí televizím žádný paušál – platba nastává až ve chvíli, kdy si zákazník službu předplatí. Výše tohoto odvodu je podle Duroně velká, protože jde o zcela nový způsob spolupráce, částku však O2 nezveřejnila.

Spolupráce s televizemi je ale výhodná oboustranně: O2 nemusí vyrábět program, sledovanost klasickým stanicím zase klesá a v O2TV Go tuší možnost, jak nevyklidit pole novým technologiím.

Promo v rukávu

O2 zjistila, že 70 procent zákazníků užívá aplikaci přes WiFi, a neubírají tak ze svých datových balíčků. Přes data sledují nejčastěji exkluzivní obsah jako přímé sportovní přenosy – hodina na smartphonu ubere zhruba 250 MB, u tabletu jde přibližně o dvojitou částku. V datovém přenosu jsou si všichni rovni, O2 své zákazníky nezvýhodňuje.

Aplikaci si stáhlo už 140 tisíc zákazníků a více než 80 procent ji pravidelně používá. „Naším cílem je získat desítky tisíc zákazníků, je to ale natolik nové, že nemůžeme věštit z koule,“ říká se střízlivým odstupem marketingový ředitel O2 David Duroň.

„Staronovou“ službu, kterou O2 od listopadu zpřístupní všem zákazníkům v Česku, také nemíní v tuto chvíli nijak zvlášť propagovat. „Jednak je vánoční reklamní trh obsazen, jednak chceme počkat, jak se zájem o službu sám rozběhne. Máme nicméně připraveny tři varianty případné propagace,“ sdělil Strategii David Duroň.

Stejný den jako O2 oznámilo start podobné služby UPC.

Autor: Strategie, Petr Novotný
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!