Marketéři si opatrně libují v nových médiích | E15.cz

Marketéři si opatrně libují v nových médiích

Marketéři si opatrně libují v nových médiích
Ilustrační foto
• 
ZDROJ: Shutterstock.com
19. března 2012 • 12:42
Marketing: Postavení nových komunikačních kanálů je těžké, protože všechny podléhají xenofobnímu cyklu z nevyzkoušeného: strach, že to nebude fungovat, že to nebude mít okamžitý efekt zdvojnásobení prodejů. Tak hodnotí jeden z účastníků diskusního fóra organizovaného agenturou Median postavení nových forem marketingu z pohledu marketingových profesionálů.

Diskusní fórum iniciované redakcí Strategie potvrdilo, že během posledních let došlo v souvislosti s rozvojem moderních technologií v přístupu k marketingu a marketingové komunikaci k významným změnám. Jedním z fenoménů jsou zcela jistě sociální sítě. Marketéři totiž vnímají únavu spotřebitelů z klasických komunikačních kanálů, které jsou již okoukané. Například direct maily podle účastníků diskusního fóra už nikdo ani nečte a podobné nabídky hází zákazník rovnou do koše.

Čtěte také: Eliška Vyhnánková: Masivní komunikace na sociálních sítích teprve přijde


Sociální sítě umožňují oslovit v jednom okamžiku až desetitisíce lidí najednou, a tak mohou hodně ovlivnit vztah ke značce. Marketéři mají chuť je používat, překážkou jsou ale jednak dosud nedostatečně zmapované možnosti využití i zhodnocení účinku a také opatrnost zadavatelů. Mezi výhody sociálních sítí patří jejich flexibilita, cenová nenáročnost efektivního zásahu a fakt, že se reklama v podstatě šíří sama. V nevýhodu se může potom obrátit rychlé šíření informací o špatné zkušenosti s produktem nebo značkou. U značek pak záleží na tom, zda je cílová skupina zároveň aktivním uživatelem Facebooku.

Hrozba placeného PR

Autorka pracuje ve společnosti Median

Autor: Eva Špačková
 
>
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!