Media Projekt: nejčtenější zůstává Blesk, obliba Práva se zvýšila | E15.cz

Media Projekt: nejčtenější zůstává Blesk, obliba Práva se zvýšila

Media Projekt: nejčtenější zůstává Blesk, obliba Práva se zvýšila
Časopisy, noviny, ilustrační foto
• 
ZDROJ: Repro Strategie
7. srpna 2014 • 10:17
Nejčtenějším placeným celostátním deníkem byl za první pololetí Blesk, který měl skoro 1,13 milionu čtenářů. Z časopisů byl nejčtenějším Rytmus života, který dosáhnul přes 650 tisíc čtenářů. Ve skupině časopisů pro ženy měl nejvyšší čtenost Blesk pro ženy (475 000 čtenářů). Dům a zahrada byl se 122 tisíci čtenáři nejčtenějším časopisem o bydlení a bytové kultuře a nejčtenějším programovým časopisem byl TV max s 506 000 čtenáři, jak ukázaly aktuální výsledky Media Projektu za 1. a 2. čtvrtletí.

Proti výsledkům za předchozí období se zvýšila čtenost deníku Právo, a to z 335 na 347 tisíc čtenářů na vydání. Vzrostla také čtenost suplementu Magazín Právo + TV a mírně se zvýšila i u titulů Pátek Lidové noviny, Dům a bydlení a Styl pro ženy. K nárůstu čtenosti došlo také u některých časopisů, statisticky významného nárůstu odhadované čtenosti dosáhly tituly Fajn život, Nedělní Blesk, Nedělní Aha!, Trucker, TV max, TV mini a bezplatný titul Kraj Vysočina.

„Průměrně téměř dvě třetiny čtenářů jsou přímými příjemci tisku a získávají jej tím, že si jej kupují ve volném prodeji nebo na předplatné, což svědčí o blízkém vztahu čtenářů ke svým titulům, který potvrzují tím, že si je pravidelně kupují. Pozitivní informací je také poznatek, že téměř dvě třetiny čtenářů přečtou konkrétní časopis celý nebo téměř celý a těch, kteří jej pouze prolistují je pouze 6 procent,“ řekl k výsledkům Pavel Šimoník z agentury Stem/Mark.

Nejméně jeden deník si v posledních čtrnácti dnech v daném období přečetlo 69 procent populace, což představuje 6,04 milionu občanů ve věku 12 až 79 let. Alespoň jeden časopis si v prvním pololetí přečetlo 7,4 milionu osob, což znamená v uvedené věkové skupině 84 procent populace. Čtenost na vydání deníků a jejich suplementů představovala bezmála 55 procent a čtenost časopisů na vydání pak téměř 71 procent.

Výzkum také ukázal penetraci různých typů čtecích zařízení v české veřejnosti. „Souhrnná vybavenost populace těmito zařízeními se v letošním prvním pololetí ve srovnání se stejným obdobím minulého roku zvýšila z 26 na 38 procent“, konstatoval Vladimír Kožíšek z agentury Median.

Autor: rap
 
>
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!