Milánské Expo opanovaly ekoznačky | E15.cz

Milánské Expo opanovaly ekoznačky

Milánské Expo opanovaly ekoznačky
Pavilón Coca-Coly v milánském Expu
• 
ZDROJ: archiv

Strategie, Petr Novotný

Nejvlivnější světové značky od módních až po ty technické se spojují, aby inspirovaly a motivovaly své zákazníky k používání recyklovaných výrobků v každodenním životě, a podporovaly tak kladný vztah veřejnosti k životnímu prostředí.

Lidé by si měli uvědomit, že to, co dnes považují za odpad, může být v blízké budoucnosti předmět každodenní potřeby.

Jedním z příkladů takové iniciativy je značka Ekocycle, kterou v roce 2012 pomohla založit společnost Coca-Cola společně se světoznámým hudebníkem Will.i.am., aby ukázali spotřebitelům, jak je důležitá recyklace v každodenním životě, a podpořili myšlenky udržitelného životního stylu a odpovědnosti za životní prostředí.

Cílem je navrhovat a vytvářet předměty každodenní potřeby z odpadových materiálů, jako jsou plastové lahve, hliníkové plechovky, které se zpracují do surové podoby a ze kterých světoví designéři a společnosti vyrobí módní a funkční výrobky. Výrobky značky Ekocycle mohli vyzkoušet a zakoupit návštěvníci právě končící světové výstavy Expo 2015 v Miláně v pavilonu společnosti Coca-Cola, který byl originální nejen svým designem, ale i myšlenkou respektu k životnímu prostředí. Pavilon byl postaven z ekologických příznivých materiálů v kombinaci dřeva skla a vody.

Díky spojení ikonických značek jako Coca-Cola, Levi's, Adidas, ale i mladých prosazujících se značek jako MCM a RVCA či právě Ekocycle, vznikly mnohé inspirující výrobky.

3D tiskárna od značky Ekocycle3D tiskárna od značky EkocycleAutor: archiv

Nejnovějším přírůstkem značky Ekocycle je tiskárna 3D Cube, která je výsledkem spolupráce s 3D Systems. Tiskárna používá náplně vyrobené z části z recyklovaných PET lahví. Jedna náplň obsahuje materiál ze tří PET lahví. „V Ekocycle Cube je obrovský potenciál pro každého, od studentů a domácích kutilů po umělce a inovátory. Ti všichni si postupně uvědomují smysl recyklování, které se může stát nedílnou součástí vytváření nových věcí a předmětů jejich každodenního života,“ uvedl Kelli Sogar, senior global lincensing manager společnosti The Coca-Cola Company.

Autor: Strategie, Petr Novotný
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!