Nova je nejsledovanější televizní skupinou prvního pololetí | E15.cz

Nova je nejsledovanější televizní skupinou prvního pololetí

Nova je nejsledovanější televizní skupinou prvního pololetí
Ilustrační foto
• 

ČTK

CET21 zaznamenala prvenství v obou sledovaných cílových skupinách, nad 15 let měla podíl na celodenní sledovanosti 30,54 procenta diváků, výraznější výsledek ukázala v cílové skupině 15 až 54 let, kde dosáhla 35,69 procenta diváků. Vyplývá to z údajů o sledovanosti ATO – Mediaresearch. S mírným odstupem za Novou se umístila Česká televize následovaná skupinou FTV Prima. Stejné pořadí platilo i pro hlavní vysílací čas, takzvaný prime-time.

V meziročním srovnání se výsledky celodenní sledovanosti liší podle posuzované cílové skupiny. V širší kategorii nad 15 let z velkých hráčů mírně rostla pouze Česká televize, a to z podílu 29,96 procenta na 30,24 procenta. Nova vykázala prakticky ten samý výsledek co loni, kdy měla 30,59 procenta. Skupina FTV Prima ztratila asi sedm desetin na 23,21 procenta.

Naopak v kategorii 15 až 54 let byla mezi velkými skupinami jedinou rostoucí televizí Nova, která si polepšila o víc než procentní bod na 35,69 procenta. Česká televize klesla z 25,08 na 24,56 procenta a skupina FTV Prima z 23,96 na 23,04 procenta. Televize Barrandov si v širší cílové skupině pohoršila na 4,46 procenta z loňských 5,34 procenta. V užší cílovce vykázala celodenní sledovanost přes čtyři procenta.

V hlavním vysílacím čase od 19:00 do 23:00 rostly mezi velkými televizemi pouze stanice Novy, a to v obou cílových skupinách. Vůbec nejvyšší číslo jim připadlo v kategorii 15 až 54 let, kde měly podíl 41,16 procenta, zatímco ČT 23,9 procenta a Prima 22,38 procenta. „Skupina Nova v prvním pololetí letošního roku v prime-time významně posílila trend rostoucího podílu na sledovanosti nastoleného už od podzimní sezony 2012,“ komentoval to mluvčí Novy Jan Strouhal. Napomohly tomu podle něj strategické investice do programu a spuštění tematických stanic, které se vzájemně doplňují.

Celodenní sledovanost v prvním pololetí 2013Celodenní sledovanost v prvním pololetí 2013Autor:

Na výsledcích se ale také podepsal vývoj na mediálním trhu, který reagoval na změnu obchodní politiky Novy a přihrál řadu inzerentů konkurenci. „Uplynulý půlrok byl pro Primu specifický především kvůli mimořádné situaci na reklamním trhu. Na sledovanost měla pochopitelně negativní vliv také délka reklamních bloků, je to daň za výborné obchodní výsledky,“ vysvětlil mluvčí Primy David Vaníček. Televize podle něj v tomto období zaznamenala velmi dobré výsledky především u pořadů Máme rádi Česko, Vařte jako šéf a tradičního seriálů Cesty domů, které opakovaně sledovalo víc než milion diváků.

Televizím v uplynulém období pomáhaly nové stanice, jichž nejvíc přibylo Nově. Konkrétně loni v létě Fanda, poté před Vánoci nový program Smíchov a v letošním roce Telka. Televize Prima pak letos v únoru spustila dokumentární Zoom. Veřejnoprávní televize oznámila jediný nový projekt, kterým od konce letošních prázdnin bude stanice pro děti Déčko spolu s kulturním ČT art.

Televize postupně odkrývají podzimní esa

České televizi ve sledovaném období pomohl zejména růst ČT1, podíl ale zvýšily i další programy. „Výrazně si polepšila i zpravodajská ČT24 meziročním nárůstem o 0,7 procentního bodu na 5,76 procenta. Hlavně díky mimořádným událostem, které první pololetí přineslo: volba prezidenta ČR, povodně nebo vládní krize. ČT24 je ojedinělým kanálem i v celoevropském měřítku, jedná se o suverénně nejsledovanější evropský zpravodajský kanál,“ sdělila mluvčí Michaela Fričová. U ČT Sport upozornila na pokles především kvůli nedostatku významnějších akcí či výrazného úspěchu českého sportu, kdy například na hokejovém mistrovství skončila reprezentace již ve čtvrtfinále. Kromě hlavní stanice růst zaznamenala také ČT2.

Autor: ČTK
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!