Nova se patrně vzdá vlastních peoplemetrů, inzerenti jsou proti | E15.cz

Nova se patrně vzdá vlastních peoplemetrů, inzerenti jsou proti

Nova se patrně vzdá vlastních peoplemetrů, inzerenti jsou proti
TV Nova (ilustrační foto)
• 
ZDROJ: david-vanicek.blog.cz
18. listopadu 2013 • 07:55
Dušan Kütner
Televize Nova společně s mediální agenturou Médea připravovaly projekt vlastního peoplemetrového měření sledovanosti více než rok. A 1. ledna nakonec zřejmě neodstartuje. Nova se k tomu podle dostupných informací vyjádří až v tomto týdnu.

Měření počtu diváků a podílů televizí na trhu, které představuje základ pro vypočítávání ceny odvysílané reklamy, už léta zajišťuje agentura Mediaresearch pro Asociaci televizních organizací (ATO). Televize Nova ale na přelomu roku z asociace vystoupila a společně s Médeou založila vlastní Sdružení pro měření sledovanosti (SPMS), pro které měla službu zajišťovat agentura AC Nielsen.

O zrušení druhého měření svědčí už to, že Nova údajně požádala o návrat do ATO. Myslí si to i hlavní hráči na trhu. „Podle posledního jednání ATO je poměrně jasné, že od Nového roku bude jen jedno měření, a to v rámci ATO a Mediaresearch,“ uvedl v rozhovoru pro deník E15 generální ředitel Primy Martin Konrád.

„Samozřejmě vítáme, že se Nova chce vrátit k měření ATO. Jednou z podmínek vstupu je však to, že ukončí činnost SPMS, protože to by odporovalo stanovám ATO. To se zatím nestalo, ale věřím, že se tak stane v příštích dnech,“ dodal.

Odpor inzerentů

Proti zavedení druhého měření byli zejména inzerenti. Pokud by totiž nové měření agentura AC Nielsen vykazovalo vyšší sledovanost Novy než dosavadní výsledky, opět by za reklamní spoty platili vyšší částky.

Kvůli výraznému zdražení reklamy od začátku roku už část inzerentů včetně těch největších dočasně televizi Nova opustila, z velké části přešla k Primě. Navíc by musely mediální agentury a firmy kupovat dvoje výsledky sledovanosti, což by se jim rovněž prodražilo.

Například Prima o vstupu do sdružení SPMS podle Konráda neuvažovala. „Podmínky vstupu do SPMS byly dle dostupných informací pro nové členy celkem nepřátelské a je jedno, zda by to byla jiná televize či agentura. Nova chtěla měření prosadit za každou cenu, a proto měla ve sdružení právo veta. Proto asi do SPMS nevstoupil nikdo další,“ míní Konrád.

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!