O Googlu, pivu, mysliveckém svazu a Usáma navíc | E15.cz

O Googlu, pivu, mysliveckém svazu a Usáma navíc

O Googlu, pivu, mysliveckém svazu a Usáma navíc
Chtěli byste si se mnou trochu zatweetowat?
• 

Daniel Deyl

Heineken letos utratí spoustu peněz za marketingovou dohodu s Googlem. Kolik přesně, se neví, protože to holandská pivovarnická společnost tají. Mluvčí Tara Carrarová pouze deníku Financial Times řekla, že na „digitální reklamu firma vynaloží asi čtyři procenta svého globálního marketingového rozpočtu“.

Bráno metrem z loňska, kdy Heineken utratil za marketing 2,75 miliardy dolarů, by to znamenalo přes sto milionů.
A co že taková prima dohoda obnáší? V nejméně dvaceti zemích světa, v nichž se obě společnosti angažují, má Heineken hnát veškerou svoji reklamu na platformách Googlu (včetně YouTube) výměnou za konzultační služby, pomoc při identifikaci cílových skupin a účast na společných průzkumech trhu. Obě firmy budou také společně tvořit mobilní kampaně.

Jinými slovy, Heineken – jenž je na 86. místě žebříčku světových firem časopisu Advertising Age podle objemu globální reklamy – se v řečených zemích v podstatě obejde bez služeb digitálních agentur. Většinu jejich práce odvede Google. Obávají se tedy agentury, že jim Google sebere práci? Kdepak, říká Tom Bedecarre, šéf agentury Akqa, podle něhož budou agentury z nového partnerství těžit. Což mimochodem Scanneru připomíná starý československý kreslený vtip, v němž zajíci nesou transparent s nápisem „S mysliveckým svazem na věčné časy“. Ano, Heineken je největším klientem Akqa.

Kvantový skok od PlayStation?

Mohli byste si myslet, že se do marketingu online videoher pustil sám George W. Bush. „Mám pocit, že PlayStation Vita je opravdu začátkem naší budoucnosti, co se PlayStation týče. Tak velký kvantový skok to je v oblasti toho, co všechno umožní našim zákazníkům – a to znamená, že je to kvantový skok v tom, co dokážeme svým klientům přinést.“ Tohle tedy neřekl Bush mladší, ale starší viceprezident Sony Computer Entertainment America Phil Rosenberg. Chtěl tím asi říct, že PlayStation Vita funguje přes WiFi a že vývoj téhle konzole stál hodně peněz. Budiž mu přán výlet do teoretické fyziky; alespoň víme, jak to myslel Albert Einstein, když se bránil kvantové teorii slovy „Bůh nehraje kostky“. Teď už je jasné, co Bůh hraje.

Zlatý antimarketing

Kapela Wu Lyf z britského Manchesteru (World Unite Lucifer Youth Foundation, Světová nadace spojené ďábelské mládeže, mohl by znít překlad) přišla se zábavným antimarketingovým nápadem: její členové neodhalují svoji totožnost, odmítají poskytovat rozhovory a pravidelně mažou stránku své kapely z Wikipedie. Doufají, že tím vzbudí zájem (a soudě alespoň podle těchto řádek, vede se jim). Scanner zná hodně umělců, jimž by něco takového parádně slušelo i na kontinentu. Proč někdo neporadí něco takového, řekněme, Heleně Vondráčkové?

Tygr je doma

Tiger Woods toho v posledních měsících moc nenahraje, protože se v dubnu zranil při turnaji Masters. Ale zato se začíná znovu objevovat v reklamě. Japonská firma Kowa mu nabídla první reklamní job od chvíle, kdy se každá třetí Američanka přiznala k tomu, že s ním občas spí. Japonci v tom zjevně tuší marketingový potenciál: Woods propaguje jejich tepelnou svalovou masáž. Jde zkrátka o to, aby celebrita propagovala něco, v čem se vyzná.

Virgin Media nesmí mluvit pravdu

Taky to znáte? Koupíte si internetové připojení s rychlostí 25 MB za vteřinu, ale ve skutečnosti data lezou desetkrát pomaleji, čert aby je vzal. Stejně to mají v Anglii, jen o tom nesmějí mluvit moc nahlas. Tak alespoň rozhodl britský Úřad pro reklamní normy (ASA), když zatrhl internetovou stránku (a přidruženou facebookovou kampaň) Stop the broadband con!, tedy „zastavte širokopásmový podfuk“. Stránka obsahovala návod, jak změřit skutečnou rychlost vlastního připojení. Úřadu se nelíbilo, že autorem kampaně je společnost Virgin Media sira Richarda Bransona, jež sama internetové připojení poskytuje. VM se brání, že její akce není reklama, a tudíž nespadá do jurisdikce ASA. Za zmínku ovšem stojí, že VM nedávno najala zbrusu nový marketingový tým…

Tak pravil drahý vůdce Kim Čong-il

Agentura Associated Press otevřela tiskovou a fotografickou kancelář v Pchjongjangu a stala se tak první západní organizací, která bude přinášet oficiální zpravodajství ze Severní Koreje (AP TV News už v zemi působí pět let). „AP pracuje nezávisle, bez ohledu na to, odkud pracuje. Tečka,“ uvádí se v prohlášení AP v reakci na dotaz, jak objektivně bude o dění v KLDR informovat. Za tím účelem sepsala smlouvu o spolupráci s tamní agenturou KCNA, jejímž jediným účelem je slavit vůdce Kima Čong-ila.

Usáma měl marketingový problém

Usáma bin Ládin to neměl v posledních měsících lehké, plyne z informací, jež získali Američané při květnové návštěvě teroristova pákistánského sídla. Šéf al-Káidy si stěžoval, že lidé zapomínají, oč jeho organizaci jde, protože obecný úzus zkrátil původní její název Základna svaté války na pouhou Základnu (al-Káida). Navrhoval proto název změnit na Skupina pro monotheismus a svatou válku, nebo Skupina pro obnovu kalifátu.

Papež na Twitteru

Papež Benedikt XVI. oslavil šedesát let od vysvěcení na kněze moderně: svým prvním tweetem. „Drazí přátelé, právě jsem rozjel portál News.va. Pochválen buď náš Pán Ježíš Kristus! S modlitbou a požehnáním, Váš Benedikt XVI.“ Scanner netrpělivě čeká, jestli bude papež natolik cool, aby přijal

Autor: Daniel Deyl
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!