Pojišťovny letos utrácejí méně za reklamu | E15.cz

Pojišťovny letos utrácejí méně za reklamu

Pojišťovny letos utrácejí méně za reklamu
Allianz
• 

red

Reklamní investice pojišťoven na území ČR v prvních pěti měsících letošního roku oproti loňsku převážně klesaly. Podle dat společnosti Admosphere nejrazantněji utáhla rozpočet Kooperativa. V porovnání se shodným obdobím roku 2010 se pojišťovny více soustředí na propagaci havarijního pojištění a autopojištění. Od inzerce úrazového a osobního pojištění letos téměř upustily. Oblíbeným mediatypem zůstává televize a internet.

Ve srovnání s loňským rokem pojišťovny na své letošní propagaci prozatím šetří. Podle monitoringu společnosti Admosphere činí dosavadní meziroční úspora hrubých reklamních investic 75,4 milionů korun. O více než pětinu nižší jsou výdaje za reklamu Direct Pojišťovny. Stejně tak Česká pojišťovna snížila vlastní investice o 11,5 %. Radikální krok učinila pojišťovna Kooperativa a oproti srovnatelnému období roku 2010 stáhla inzertní rozpočet až na třetinu.

Výdaje do reklamy - pojišťovnyVýdaje do reklamy - pojišťovnyAutor:
Opačnou strategii zvolila Česká podnikatelská pojišťovna a reklamní výdaje zvýšila o více než 70 %. Stejně tak Allianz pojišťovna a pojišťovna AXA své investice navyšují.

Výdaje do reklamy - typ pojištěníVýdaje do reklamy - typ pojištěníAutor:

Zajímavý je i pohled na mediální portfolio, jež pojišťovny ke svému zviditelnění volí. Direct Pojišťovna a Česká pojišťovna inzerují napříč celým spektrem mediatypů, zatímco Pojišťovna České spořitelny staví svou komunikaci zejména na televizní prezentaci.

Výdaje do reklamy - mediatypyVýdaje do reklamy - mediatypyAutor:

Admosphere monitoruje objemy investic v ceníkových cenách. Jejich porovnání umožňuje snadnou představu o mediálním trhu, vzájemných poměrech mediatypů, médií, zadavatelů a jednotlivých produktových kategorií.

Autor: red
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!