PR používá dvě třetiny firem, další o tom uvažují | E15.cz

PR používá dvě třetiny firem, další o tom uvažují

PR používá dvě třetiny firem, další o tom uvažují
ilustrační foto
• 
ZDROJ: profimedia

ČTK

Téměř dvě třetiny tuzemských firem při propagaci svých výrobků nebo služeb využívá public relations. Zhruba čtvrtina těch, kteří PR dosud nevyužívali, o něm do budoucna vážně uvažuje. Vyplývá to z průzkumu agentury Focus Agency, jež se na tyto aktivity specializuje.

Průzkum ukázal, že pro 85 procent firem využívajících PR je hlavní motivací prosazování informací o službách a výrobcích. Na druhém místě byla firemní komunikace. „Budování vztahů s veřejností se v posledních letech významně proměnilo, lidé se naučili používat on-line kanály, které umožňují dvojsměrnou komunikaci. Čím dál větší důležitost přítomnosti v on-line světě pak dokládá i to, že vztahy s veřejností buduje téměř 36 procent firem skrze komunikaci v sociálních médiích, na blozích a v internetových diskuzích,“ uvedl ředitel Focus Agency Robert Svoboda.

Výhradně služeb PR agentury nyní využívá 16 procent firem. „Téměř 46 procent firem využívá práci externích spolupracovníků či dodavatelů, jedná se přitom o služby freelancerů i agentur,“ dodal Svoboda. Vlastní tým má při realizaci PR k dispozici 38 procent firem.

Klienti u PR agentur podle průzkumu nejvíce oceňují znalost mediálního prostředí (62 procent), přínosy v podobě časových úspor (49 procent), odborných konzultací (43 procent) a výsledků v mediálním pokrytí (40 procent). Ke slabinám patřily mimo jiné systém účtování služeb, neochota agentur přistoupit na placení odměny formou success fee, fluktuace osob v agenturách, únik důvěrných informací a neplnění termínů a dohod.

Výdaje na PR v posledním období zachovalo 47 procent firem, u 22 procent z nich se rozpočet navýšil, naopak u 31 procent poklesl. Téměř 30 procent firem podle průzkumu uzavírá s PR agenturami spolupráci pouze na konkrétní kampaň, nepatrně více pak na jeden rok. Alespoň na tři roky smlouvu podepisuje asi čtvrtina společností.

Výzkum se konal v červnu a červenci a zapojilo se do něj 478 společností od 50 zaměstnanců až po ty s více než 1000 pracovníky.

Autor: ČTK
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!