Prodejny Interspar by se po převzetí Aholdem mohly dostat do zisku do dvou let | E15.cz

Prodejny Interspar by se po převzetí Aholdem mohly dostat do zisku do dvou let

Prodejny Interspar by se po převzetí Aholdem mohly dostat do zisku do dvou let
Interspar v karlovarském nákupním centru Kolonáda
• 
ZDROJ: čtk

Kristina Vacková

Pokud bude všech 50 obchodů Interspar v Česku podle plánu do půl roku přejmenováno na Albert, ztrátové prodejny by se mohly dostat do zisku během dvou let. Taková je prognóza společnosti Ahold, jež vidí za neúspěchem Sparu především fakt, že se jednalo o příliš malou síť.

Podle slov Judity Urbánkové, ředitelky PR a komunikace společnosti Ahold Czech Republic, by byla zmiňovaná akvizice významným krokem společnosti Ahold v rámci strategie růstu na stávajících i nových trzích a posilování značky Albert. Více se však společnost Ahold odmítla k akvizici vyjádřit

Kromě právě probíhající akvizice plánuje Ahold i další expanzi – kromě 334 prodejen, jimiž bude Ahold disponovat po schválení transakce, budou otvírány i další nové prodejny Albert. Na otázku Strategie, jak to bude se zaměstnanci Intersparu, odmítly obě společnosti odpovědět.

Společnosti Spar se v Čechách z dlouhodobého pohledu příliš nedařilo: Jen v roce 2012 prodělala na tuzemském trhu kolem půl miliardy korun a o jejím prodeji se již delší dobu spekulovalo. První zmínky o odchodu z českého trhu se objevily již v polovině loňského roku, o 12 měsíců později se transakce pomalu blíží k závěru. Celkově se tak český Spar ocitl ve ztrátě 3,3 miliardy korun a společnost Spar Österreichische, která český Spar ovládala, musela v letech 2008-11 celkem pětkrát zvyšovat základní kapitál své české dceřinné společnosti.

Autor: Kristina Vacková
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!

Mohlo by vás zajímat