Provozovatel Evropy 2 a dalších stanic loni vykázal ztrátu 104 tisíc korun | E15.cz

Provozovatel Evropy 2 a dalších stanic loni vykázal ztrátu 104 tisíc korun

Provozovatel Evropy 2 a dalších stanic loni vykázal ztrátu 104 tisíc korun
Ředitel skupiny Lagardère Active ČR Michal Fleischmann
• 
ZDROJ: E15, Anna Vacková

pav

Mediální společnost Lagardère Active ČR, která v tuzemsku provozuje rozhlasové stanice Frekvence 1, Evropa 2 nebo Bonton, loni vykázala ztrátu 104 tisíc korun po zisku 235 tisíc v předchozím roce. Výnosy z běžné činnosti mírně klesly na 158,2 milionu korun.

Z dokumentů ve Sbírce listin vyplývá, že Lagardere Active ČR má záporný vlastní kapitál 3,9 milionu korun. Mateřská společnost Lagardere Active Radio International se sídlem v Paříži v této souvislosti prohlásila, že je schopna plně podporovat aktivity firmy a že nehodlá její činnost na území Česka ukončit. Zisk z minulého účetního období 235 tisíc korun byl rozhodnutím akcionáře z letošního června převeden do nerozděleného zisku minulých let, který podle aktuální rozvahy činí celkem 7,99 milionu korun.

„Díky vysoké hospodárnosti a včasným úsporným opatřením byl negativní dopad hospodářské krize na ekonomické výsledky společnosti relativně nízké,“ uvedla firma ve výroční zprávě. Zhruba dvě třetiny výnosů z běžné činnosti představovaly tržby z prodeje reklamního času. Pro následující období společnost předpokládá mírný růst v souvislosti s potenciálem internetového trhu, kde se chce zaměřit na vývoj nových produktů.

Spoluzakladatelem skupiny Lagardère Active ČR je současný prezident firmy Michel Fleischmann. Skupina vznikla v roce 1991, kdy spustila první ze svých rádií Evropu 2. Součástí skupiny je také produkční divize NO LIMITS a mediální zastupitelství Regie Radio Music (RRM). Ta měla v loňském roce tržby za prodej vlastních výrobků a služeb 576,5 milionu korun, proti předloňským 645 milionům. Zisk mírně klesl na šest milionů korun.

Od letošního roku Lagardere prostřednictvím společnosti BBC Radiocom provozuje rozhlasovou stanici BBC. Stanice mluveného slova se letos několikrát dostala do hledáčku rady pro rozhlasové vysílání, a to kvůli údajnému neplnění licenčních podmínek. Firma požádala o jejich změnu.

Autor: pav
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!