Průzkum: Lidé stráví sledováním médií průměrně osm hodin denně | E15.cz

Průzkum: Lidé stráví sledováním médií průměrně osm hodin denně

Průzkum: Lidé stráví sledováním médií průměrně osm hodin denně
Ilustrační foto
• 
ZDROJ: Viktor Hanáček, picjumbo.com

ČTK

Lidé na celém světě letos stráví sledováním médií denně v průměru 492 minut, tedy víc než osm hodin. Ve srovnání s loňskem to je nárůst o 1,4 procenta, neboli o sedm minut. Vyplývá to ze zprávy Předpověď konzumace médií (Media Consumption Forecasts) společnosti ZenithOptimedia. Nárůstu pomáhá větší využívání internetu, které stoupne o 11,8 procenta, mimo jiné díky mobilním technologiím.

Zpráva si všímá využívání médií v 65 zemích. Konkrétně se zaměřuje na čtení novin a časopisů, sledování televize, poslouchání rádia, návštěvy kina, používání internetu a sledování venkovní reklamy.

„Průměrná osoba již nyní tráví konzumací médií polovinu doby, kdy je vzhůru,“ uvedl vedoucí předpovědí ZenithOptimedia Jonathan Barnard. „Očekáváme, že v dohledné době konzumace médií i nadále poroste,“ dodal.

Internet se bude dál rozšiřovat na úkor tradičních médií

Nejpopulárnějším médiem přes mírný pokles zůstává televize, která loni přitáhla diváky na 183,9 minuty denně (37,9 procenta). Následoval internet se 109,5 minuty. ZenithOptimedia předpokládá, že podíl televize bude i v roce 2017 stále více než třetinový (34,7 procenta).

Pro období 2014 až 2017 studie očekává, že se množství času stráveného u médií po celém světě zvýší ročně v průměru o 1,4 procenta na 506 minut. Konzumace internetu poroste ročně o zhruba desetinu až na 144,8 minuty denně. Ještě v roce 2010 na internet připadala méně než polovina.

Internet se zároveň bude dál rozšiřovat na úkor tradičních médií. Jeho konkurencí nejvíce trpí noviny, které si mezi roky 2010 a 2014 pohoršily o víc než čtvrtinu, dále časopisy s poklesem o téměř pětinu a televize, která ztratila šest procent. Agentura upozornila, že každé médium posuzuje v jeho tradiční formě. Veškerý čas strávený s on-line rozšířením televizních společností a vydavatelů je zahrnutý do celkového času věnovaného internetu.

Autor: ČTK
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!