Průzkum: nejvěrnější zákazníky má Kaufland | E15.cz

Průzkum: nejvěrnější zákazníky má Kaufland

Průzkum: nejvěrnější zákazníky má Kaufland
Kaufland (ilustrační foto)
• 
ZDROJ: Kaufland,
9. června 2014 • 11:00
Pravidelné měření nákupního chování Incoma Shopping Monitor 2014 ukázalo, že koncentrace českého trhu v roce 2013 zůstala velmi podobná roku předcházejícímu. Pět největších obchodních řetězců s rychloobrátkovým zbožím získalo 70 procent českých domácností jako svých věrných zákazníků. Nejvěrnější jsou čeští nakupující řetězci Kaufland, následují Penny Market a Albert, dále Tesco a Lidl.

Při stále houstnoucí obchodní síti je stále důležitějším ukazatelem výkonu řetězce věrnost zákazníků. Jak plyne ze studie Incoma Shopping Triggers 2014, má již dnes průměrný zákazník na výběr osm obchodů s veškerým sortimentem, ale pravidelně navštěvuje pouze tři z nich. Dobrým ukazatelem věrnosti je procento nakupujících/domácností, které mají řetězce jako své hlavní nákupní místo.

Nejvyšší podíl věrných nakupujících na českém trhu má řetězec hypermarketů Kaufland – nejvíc tam utratí 20 % českých domácností, což v absolutním počtu odpovídá 882 tisícům domácností (z celkového počtu domácností v ČR, což je asi 4386 tisíc). Druhé až třetí místo se 14 % společně obsadily řetězce Penny Market a Albert (zahrnuje super i hypermarkety), což odpovídá zhruba 595 tisícům věrných domácností. Na čtvrtém místě následuje Tesco (všechny formáty) se 12 % (resp. 522 tisíc) věrných a na pátém Lidl (10 % a 456 tisíc věrných).

Z měření tržních trendů ze studií Incoma je dále patrné, že sílí tendence realizovat více menších nákupů v různých typech prodejen. Vzhledem k těmto změnám přirozeně roste frekvence nákupů, které připadají na jednu domácnost. V projektu Incoma Shopping Monitor je sledován vývoj návštěvnosti řetězců (včetně frekvence nákupu), který je i z důvodu změny nákupních zvyklostí důležitým indikátorem pozice na trhu.

Mluvčí obchodního řetězce Kaufland Michael Šperl výsledky komentuje: „Snažíme se být svým zákazníkům co nejblíže, proto nadále silně expandujeme. V uplynulých letech jsme modernizovali všechny prodejny, a tak nyní nabízejí moderní a příjemné prostředí. Stále si držíme cenové prvenství a pravidelně nabízíme zákazníkům akční zboží s výborným poměrem cena/kvalita.“

Zdroj: Incoma GfK

Autor: red
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!