Řecko je bez peněz, povolilo i reklamu s Akropolí | E15.cz

Řecko je bez peněz, povolilo i reklamu s Akropolí

Řecko je bez peněz, povolilo i reklamu s Akropolí
ilustrační foto
• 
ZDROJ: MorgueFile.com
18. ledna 2012 • 10:51
Aténská Akropole a další antické památky mohou od nynějška sloužit k reklamním účelům. Rozhodla o tom hluboce zadlužená řecká vláda, která se zoufale shání po jakýchkoli možných zdrojích příjmu, informoval řecký list Elefheros Typos. Podle reakcí dalších médií jde ale pro část řecké veřejnosti takřka o svatokrádež.

Doposud si Řecko svoje památky úzkostlivě chránilo. Například na Akropoli mohli natočit záběry k svým filmům kanadsko-řecká režisérka Nia Vardalosová a její americký kolega Francis Ford Coppola. Fotografovat nebo filmovat ji pro reklamu ale bylo přísně zakázané.

Podle ministerského oběžníku natáčecí den celovečerního filmu na Akropoli stojí 1600 eur (41.000 Kč). Poplatek za každou natáčenou vteřinu reklamy má stát od deseti do sta eur podle výše nákladů na celý projekt. Firmy budou moci také na Akropoli pořádat akce, jako například módní přehlídky. Zaplatit by měly deset procent z rozpočtu, ale nejméně 3000 eur za každý den konání akce. Plakát s Akropolí v pozadí pro firemní účely bude stát 1000 eur, fotografování za účelem prodeje pohlednic s tímto objektem 300 eur.

Podle řeckého ministerstva kultury by nové příjmy měly být využity k údržbě a opravám památek a také na výplaty zaměstnanců dozírajících na bezpečnost objektů. Podle úřadu, který vyčlenil k reklamním účelům celkem 117 objektů a na kulturní akce 189 památek, bude ale jejich využití i nadále podléhat jistému omezení.

„Pronajímají Parthenon!“ dramatizoval dnes situaci levicový deník Elefhteros Typos. „Možná ho neprodáváme, ale určitě ho dáváme do nájmu. Ano, slyšeli jste dobře,“ přizvukují další média, která hovoří přímo o „šoku“.

Autor: ČTK
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!