Retailové agentury ohlásily zvýšení obratů | E15.cz

Retailové agentury ohlásily zvýšení obratů

Retailové agentury ohlásily zvýšení obratů
KUDY DO KRÁMU? Cesta do hypermarketů je pro čím dál víc lidí nudnou povinností. Online má řetězcům pomoci.
• 
ZDROJ: Repro Strategie

Strategie, Petr Novotný

Čistý objem reklamy přímo v místě prodeje je za letošní rok odhadován na 6 miliard korun. Retailové agentury tak hlásí trvalý růst, který začal stoupat v době hospodářské krize po roce 2009 a za posledních několik let se zvýšil o téměř 20 procent.

Zatímco v roce 2010 činil obrat retailových agentur 5,15 miliardy korun za rok, letos to bude pravděpodobně o miliardu více. Obchodníci si stále více uvědomují, jak důležitý je marketing v místě prodeje.

„Je to jasný signál, že se začíná měnit jak chování obchodníků, tak zákazníků,“ tvrdí garant Klubu zadavatelů POPAI Central Europe Petr Šimek.

Obrat retailových agenturObrat retailových agenturAutor: archiv
Zdroj: POPAI

Retail se snaží ovlivnit rozhodování zákazníka přímo v místě prodeje tím, že se mu snaží z nakupování udělat příjemný zážitek.

„Jakmile obchodníci roztočí kolotoč slev, dostávají se na samé dno, kdy po čase poskytují slevy na slevy a na ně další slevy, až na výrobku nemají žádné marže. Ale zákazník zvyklý na slevy je tvrdošíjně vyžaduje. Jedinou cestou, jak udržet a přilákat další zákazníky, je zvyšovat komfort nakupování a rozšíření přidaných služeb,“ uvádí Šimek.

Autor: Strategie, Petr Novotný
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!