Saatchi & Saatchi má nejvíc míst na shortlistu Pecky | E15.cz

Saatchi & Saatchi má nejvíc míst na shortlistu Pecky

Saatchi & Saatchi má nejvíc míst na shortlistu Pecky
Andrej Babiš při natáčení televizní reklamy na Vodňanské kuře
• 
29. listopadu 2013 • 12:15
Asociace českých reklamních agentur a marketingové komunikace (AČRA MK) zveřejnila seznam prací, které se probojovaly do finále 19. ročníku mezinárodní soutěže kreativity v reklamě Metro Zlatá pecka 2013. Nejvíc želízek v ohni má agentura Saatchi & Saatchi se šesti místy na shortlistu.

Zlatá pecka stejně jako loni bojuje s menším zájmem ze strany agentur. Zatímco v roce 2011 bylo přihlášeno 215 prací a loni 152 (od 23 českých a 15 slovenských agentur), letos porota v prvním kole hodnotila pouze 113 prací od 31 českých a 10 slovenských agentur. Největší zájem byl o kategorii Multimedia, do které bylo přihlášeno celkem 30 prací.

Přihlášené práce posuzovaly hned tři poroty: k jury specializované na webové a multimediální kampaně, kterou vedl Tomáš Jindříšek z Dark Side, přibyla letos nově i porota na Product placement pod vedením Štěpána Wolde. Jejich výsledky převzala hlavní porota s čestným předsedou Jiřím Suchým a rozhodla o výběru 35 kampaní na shortlist.

Nejvíce nominací, celkem 6, letos získala reklamní agentura Saatchi & Saatchi. Její zástupci budou chtít určitě navázat na úspěch z loňského ročníku, kdy z 20 udělených Zlatých pecek získali 4 plus cenu veřejnosti. Letos mají šanci s kampaněmi pro Bugsys Bar, Kofolu, Transparency International, Vodňanské kuře a T-Mobile.

Druhou nejúspěšnější agenturou je s pěti místy na shortlistu Comtech (Mercedes-Benz, Klub přátel člověka v tísni, IQ Roma servis a Vinařský fond. Velké šance na získání Zlaté pecky má také Havas Worldwide Prague se čtyřmi nominacemi pro kampaně Amnesty International a Český helsinský výbor.

Letošní ročník potvrdil zájem přihlašovatelů o kategorii Product Placement, letos bylo přihlášeno celkem 15 prací. Tato kategorie se podle prezidenta AČRA Pavla Brabce na celkové televizní reklamě zatím podílí v řádu několika procent, ale její význam pro zadavatele roste. Stává se významnějším komunikačním prvkem a diváky je přijímán výrazně pozitivněji, než klasická reklama.

Ceny Metro Zlatá pecka předá Jakub Kohák 27. února 2014 už tradičně v Klubu Lávka.

Autor: br
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!