Sexistické prasátečko letos získaly kampaně ČSSD a TOP 09 | E15.cz

Sexistické prasátečko letos získaly kampaně ČSSD a TOP 09

Sexistické prasátečko letos získaly kampaně ČSSD a TOP 09
ČSSD TO VÍ: Sex je náš, a voličů zvlášť
• 
ZDROJ: Repro Strategie

ČTK

Anticenu Sexistické prasátečko si letos od veřejnosti vysloužila zlínská ČSSD a od patnáctičlenné poroty odborníků na marketing havířovská TOP 09. Jde o předvolební reklamy, které využily jako dominantní prvek části nahého ženského těla. Lidé a experti vybírali z více než stovky reklam. Na předních pozicích se tentokrát umístily politické strany.

Anticeny se letos udělují pošesté. Zlínští sociální demokraté použili v nedávné volební kampani reklamu zobrazující ženský klín překrytý rukou a nápisem: „Pro spoustu z nás to bude poprvé. Nestyďte se nám dát šanci…“.

Havířovská TOP 09 dala v kampani na svůj plakát slogan „Vždy na pravém místě“, a to formou razítka umístněného na ženský zadek v tangách. Celkem poslali lidé v letošní ročníku 11 000 hlasů.

Poutač TOP09 v soutěži Sexistické prasátečkoPoutač TOP09 v soutěži Sexistické prasátečkoAutor: Sexistické prasátečko

Stereotypy v jazyce i obrazu

„Podobné zobrazování žen je rizikové zvláště v politických kampaních, protože to ztěžuje vstup žen do politiky,“ uvedla psycholožka Irena Smetáčková z Karlovy univerzity v Praze. Letos se v anketě volilo ve dvou kategoriích: Stereotypy a jazykový sexismus a Objektifikace aneb Ukaž všechno.

SEXÁTORKA: O směřování naší země bude rozhodovat to, zda lidé (a zejména muži) preferují prsatější či blonďatější svlečnySEXÁTORKA: O směřování naší země bude rozhodovat to, zda lidé (a zejména muži) preferují prsatější či blonďatější svlečnyAutor: Repro Strategie (Hynek Glos)

V první kategorii získala u veřejnosti pomyslnou zlatou medaili reklama Radia Spin „Čím rezavější střecha, tím vlhčí sklep“, v druhé kategorii vyhrála zlínská ČSSD, která je s 638 hlasy zároveň absolutním vítězem letošního ročníku.

Odborná porota má za nejvíce sexistickou reklamu TOP 09. Tvůrce sexistických reklam, které podle odborníků do marketingu nepatří, oceňují pořadatelé diplomem a také manuál Jak na sexistickou reklamu, jenž nedávno vydalo hnutí Nesehnutí.

Autor: ČTK
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!