Soud zamítl žalobu Babiše na Ringier. Ve sporu jde o články v Blesku | E15.cz

Soud zamítl žalobu Babiše na Ringier. Ve sporu jde o články v Blesku

Soud zamítl žalobu Babiše na Ringier. Ve sporu jde o články v Blesku
Andrej Babiš
• 
ZDROJ: Euro, Jan Rasch

ČTK

Andrej Babiš neuspěl se svojí žalobou na vydavatele deníku Blesk, firmu Ringier Axel Springer. Podle miliardáře o něm Blesk zveřejnil celkem 15 nepravdivých tvrzení. Požaduje proto v deníku zveřejnění svých odpovědí, finanční náhradu ani omluvu nechce. Soudkyně Jaroslava Lobotková ale žalobu zamítla, text odpovědí prý po formální stránce neodpovídá tiskovému zákonu. Babišovi právníci se ale chtějí odvolat.

Předmětem Babišovy žaloby jsou články, které Blesk uveřejnil loni v dubnu. Majiteli zemědělsko-potravinářsko-chemické skupiny Agrofert vadí tvrzení jako: „Babiš odírá lidi“, „Babiš dostává od státu 10 milionů korun denně“, „Babiš je viník dražšího česneku nebo třeba brambor“ či „Milovník zvířat Babiš: Nabízí pochoutku z týraných hus…!“

Publikovaná tvrzení podle žaloby vyvolávají dojem, že podnikatel jedná zavrženíhodným, nepoctivým a nemorálním způsobem, což se údajně zásadním způsobem dotýká jeho občanské cti a důstojnosti. Žaloba prý všechna tvrzení vyvrací a uvádí na pravou míru.

Podle Lobotkové je rozpor mezi tím, co Blesk napsal, a jaký text odpovědi chce Babiš zveřejnit. „Já se skutečně domnívám, že ani po obsahové stránce ten návrh textu uveřejnění odpovědi spolu nekorespondují,“ uvedla soudkyně. Jako příklad dnes podrobněji rozebrala pouze jedno z tvrzení. „Těch jednotlivých citací ze tří článků je celá řada, v písemném odůvodnění odůvodním všechny,“ dodala Lobotková.
¨
V médiích se přitom nedávno objevily spekulace, že Babiš chce tuzemskou pobočku Ringieru koupit. Nakonec však před několika dny oznámil, že koupil mediální skupinu MAFRA, která vydává celostátní deníky Mladá fronta DNES a Lidové noviny a která provozuje řadu dalších médií.

Podnikatel vlastní také vydavatelství AGF Media, které od loňska vydává týdeník 5 + 2 dny. V dubnu navíc koupil od společnosti Economia, kterou vlastní další miliardář Zdeněk Bakala, vydavatelství Ecopress, jež na Slovensku vydává Hospodárske noviny a další odborné tituly.

Autor: ČTK
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!