SPIR: Výdaje do internetové reklamy i letos porostou | E15.cz

SPIR: Výdaje do internetové reklamy i letos porostou

SPIR: Výdaje do internetové reklamy i letos porostou
ilustrační fotografie
• 
ZDROJ: Profimedia.cz
20. února 2013 • 13:03
Výdaje do internetové reklamy přesáhly v loňském roce 11 miliard korun. Ve srovnání s rokem 2011 jde o čtvrtinový nárůst, který potvrdil postavení internetu jako inzertně nejdynamičtějšího mediatypu, v celkovém rozložení reklamních investic na něj připadá 17 %.

Na růstu výdajů se podílí zájem o celoplošnou reklamu, využívání výkonnostních modelů ve vyhledávání a reklamních sítích a na významu nadále získává videoreklama. Pro rok 2013 SPIR odhaduje 16% růst výdajů. Údaje vycházejí z aktuálního průzkumu inzertního výkonu ppm factum pro SPIR a celoročních výstupů agentury Admosphere.

Čtěte také:

Ceníková hodnota prezidentských kampaní dosáhla 232 milionů korun

V rámci celoplošné (display) reklamy investovali zadavatelé v loňském roce na internetu 5,5 mld. Kč v ceníkových cenách. Ve vyhledávání a reklamních sítích Google, Sklik, Facebook, eTarget apod. s reálnými cenami přesáhly výdaje 4 miliardy. Téměř miliarda inzertního výkonu připadá na řádkovou inzerci a katalogové zápisy a přes půl miliardy na rapidně rostoucí videoreklamu. Z dalších sledovaných typů reklamy směřovalo 85,5 milionu do PR článků, 76 mil. do reklamy pro mobilní zařízení a 9 mil. do nově sledované reklamy prodané RTB modelem (Real Time Bidding). Výkon jednotlivých forem inzerce ukazuje graf č.1.

Výkon jednotlivých forem inzerceVýkon jednotlivých forem inzerceAutor:

Vývoj v posledních 3 letech a očekávání na tento rok jsou ukázány v grafu č. 2.

Vývoj internetové reklamy v posledních 3 letech a očekávání na tento rokVývoj internetové reklamy v posledních 3 letech a očekávání na tento rokAutor:

„Internetová reklama vykazuje pozoruhodnou dynamiku. Nejde už jen o růst jejího významu a objemu proinvestovaných peněz, zejména na úkor tisku. Dynamické jsou i její vlastní proměny. Jsme teprve na začátku nových způsobů plánování, nákupu reklamních ploch i jejich vyhodnocování. Technologické možnosti i počet nástrojů se zvětšují a český trh se je konečně učí pořádně využívat,“ komentuje výsledky průzkumu předseda výkonné rady SPIR Ján Simkanič.

Autor: red
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!