Studie: Google loni porazil Seznam. Na firemní weby přivedl víc lidí | E15.cz

Studie: Google loni porazil Seznam. Na firemní weby přivedl víc lidí

Studie: Google loni porazil Seznam. Na firemní weby přivedl víc lidí
Google
• 
ZDROJ: čtk

ČTK

Světová internetová jednička Google loni získal na trhu firemního vyhledávání větší podíl než domácí Seznam.cz. Celkově na českém internetu ale Seznam vede. Zatímco Google loni přivedl na firemní weby 18 procent návštěvníků, Seznam 12 procent. Obecně se význam vyhledávačů pro návštěvnost firemních stránek meziročně snížil. Vyplývá to z výsledků studie společnosti Effectix.com, která sledovala 1681 tuzemských firemních webů.

Podle odborníků je obtížné podíl obou vyhledávačů porovnat, protože Google se neúčastní oficiálního měření NetMonitor. Vzorek Effectixu je navíc relativně malý v porovnání s celkovým počtem firemních stránek v tuzemsku.

„Přestože všechna naše data ukazují, že máme stále ve vyhledávání na českém trhu převahu, je pravdou, že se pomyslné nůžky mezi Seznam.cz a Google vyhledáváním stále přibližují. Uvědomujeme si, že hlavní podíl na tomto přibližování mají hlavně mobilní zařízení a obliba telefonů s operačním systémem Android, který má předinstalované nejen hledání, ale i další služby od společnosti Google,“ uvedli zástupci Seznamu.

Celkově přivedly vyhledávače na tuzemské firemní weby 35 procent návštěvníků. Zhruba 15 procent přišlo z odkazujících stránek, 11 procent z kampaní a 39 procent tvořily přímé návštěvy. Právě podíl přímých návštěv se meziročně zvýšil o deset procentních bodů, naopak vyhledávače devět procentních bodů ztratily.

V meziročním srovnání příchodů čistě z vyhledávačů Google mírně posílil z 53 na 54 procent a Seznam.cz zůstal na zhruba 37 procentech. Při započtení návštěvníků z dalších služeb Seznamu, jako jsou Zboží.cz, Firmy.cz nebo Obrázky.cz byl podíl googlu 51 procent a Seznamu 46 procent.

Výrazně meziročně u obou vyhledávačů klesl průměrný počet zhlédnutých stránek. Lépe na tom byl Seznam.cz s poklesem z 5,4 na 4,1 stránky, Google si pohoršil z 5,9 na 3,4 stránky. Průměrný návštěvník firemních webů zhlédl 3,6 stránky.

Celkový počet zhlédnutých stránek klesl nejen u návštěvnosti z vyhledávačů, ale i u ostatních návštěv. Podíl na tom mají například tablety a mobilní telefony, ze kterých návštěvnost roste, ale tito uživatelé méně „surfují“ po firemních stránkách a spíše se snaží co nejkratší cestou dostat ke konkrétním informacím.

Výrazný pokles se projevil i u průměrné délky návštěvy. Návštěvníci ze Seznam.cz loni vydrželi na webu v průměru dvě minuty a 40 sekund, u Google jsou to dvě minuty a 24 sekund.

Významnou měrou vzrostl počet nových návštěv. Na těch se pravděpodobně projevuje změna chování uživatelů podporovaná prohlížeči i evropskou legislativou a častější mazání cookies. U běžného uživatele se tak zkracuje doba, po kterou cookies uchovává a opakovaná návštěva je tak v Google Analytics měřena jako nová. Zatímco z Google směřovalo na weby 73 procent nových návštěvníků, ze Seznamu 70 procent.

Autor: ČTK
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!