Televize Stream vstupuje na knižní trh, podpoří tak své pořady | E15.cz

Televize Stream vstupuje na knižní trh, podpoří tak své pořady

Televize Stream vstupuje na knižní trh, podpoří tak své pořady
hopemage televize Stream
• 
ZDROJ: msc

Dušan Kütner

Internetová televize Stream TV jde na knižní trh a začíná se podílet na vydávání knih souvisejících s jejím programem. Loni tak světlo světa spatřila kniha Slavné dny aneb 50+2 příběhy, které psaly historii, letos pak výpravná publikace Zmizelá Šumava. A další se chystají.

„V edičním plánu máme další čtyři tituly. Vybrané knihy připravujeme v úzké spolupráci s nakladatelstvím Marka Turni Kniha Zlín, ostatní ve vlastní produkci. Jedná se o investice v řádech stovek tisíc korun, přičemž všechny počiny byly ziskové,“ řekl deníku E15 šéfproducent televize patřící pod portál Seznam.cz Lukáš Záhoř.

Publikační činnost bude dál souviset s pořady televize. Novinkou proto bude edice motivačního diáře Restart života 2016 ke stejnojmennému pořadu koučky Lenky Černé. Zároveň s vydáním knihy Zmizelá Šumava nabídne Stream TV od června divákům druhou řadu tohoto seriálu, jehož první série měla premiéru na podzim 2013. Satirická Kancelář Blaník, která je asi na Streamu nejpopulárnější, se knižní podoby zatím nedočká.

Knihy podpoří vybrané pořady

Důvodem vydávání knih není jen snaha podpořit vybrané pořady. Jako internetoví tvůrci jsou podle Záhoře dlouhodobě frustrovaní nemožností sáhnout si v televizi na trojrozměrný výsledek práce. „Knihy proto vnímáme jako nadčasové zakonzervování, zhmotnění, zachycení naší činnosti v čase,“ říká Záhoř.

Kromě knih přitom Stream TV prodává i upomínkové předměty, což Záhoř považuje za nejčistší cestu, jak zajistit návratnost peněz vložených do vývoje a produkce pořadů. „Logicky je pro nás větší radostí v pořadu propagovat knihu, která je naším dílem a pod kterou jsme podepsaní, než umisťovat do scénáře a obrazu produkt potravinářského nebo chemického průmyslu. Přitom komerční potenciál je srovnatelný,“ míní.

Vydávání knih s logem některé z televizních stanic je obvyklým způsobem, jak podpořit pořad i jeho rozpočet. Česká televize má svou vlastní Edici ČT, Prima zase vydala kuchařku podle jednoho ze svých pořadů či knihu Vinaři podle stejnojmenného seriálu. Největší zásek má ale na pažbě komerční Nova. Loni vydanou knihu Vaříme s Láďou Hruškou levně a chutně si pořídilo téměř 400 tisíc lidí a stala se nejprodávanější knihou loňského roku.

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!