U mladých Čechů vítězí zábavná reklama | E15.cz

U mladých Čechů vítězí zábavná reklama

U mladých Čechů vítězí zábavná reklama
Záběr z natáčení vánoční kampaně T-Mobilu
• 
1. února 2013 • 08:03
V hledáčku všech mladých jsou zejména spoty T-mobilu s Kotkem a Pavláskem, které zastínily úspěšnou kampaň Vodafonu. Ten naopak dominoval v oblíbenosti mezi mladými při dotazování v roce v roce 2011 (a to zejména díky letním „keckám“).

Mladé lidi, zejména ty ve věku 12 – 19 let, baví reklamy, hlavně ty televizní. Nejlépe ve formě seriálu. A pokud je nějaká zaujme a pobaví, tak se vůbec nestydí o ní mluvit, sdílet ji s ostatními a nechat se jí ovlivnit při nákupu. Vyplynulo to už z předchozí vlny syndikované studie TRU, v níž se doslova uvádělo: „z oblíbených reklam českých teenagerů je zřejmé, že ocení spíše reklamy s roztomile škodolibým humorem, zápletky, ve kterých je alespoň jeden z aktérů v nějaké trapné pozici…“.

„Poslední dobou mě velmi upoutaly reklamy na T-mobile. Ať už jsou to ty na fotbalové aplikace do mobilního telefonu, nebo ty nabízející tarify. Oba druhy jsou vtipně pojaty, divák, který má aspoň minimální IQ to pochopí, reklama je poutavá, každý ji zná,“ říká osmnáctiletý kluk, jeden z 1500 českých respondentů nejnovější TRU studie TNS AISA.

Idealisti: Marketingové rozpočty budou v roce 2013 stagnovat

„Reklamy na T-Mobile jsou čím dál tím vtipnější. Myslím, že se rychle vryjí do paměti lidí. Například Ta-ble-ty či reklamy s motorkáři,“ uvádí další respondent, tentokrát čtrnáctiletý kluk.

Přestože si reklama T-Mobilu získala srdce mnohých mladých, zejména teenagerů, je důležité si uvědomit, že právě teenageři, zejména ti mladší, operátora vlastně ve skutečnosti moc neřeší. Tarif jim většinou platí rodiče a o tom, nakolik je výhodný, se začíná většina z nich zajímat až s překročením 18 let.

Čtěte také:

Coca-Cola a Unilever letos plánují měření emocí s Millward Brown

To, co teenageři ale naopak velmi řeší, jsou dotykové telefony. Když jsme se jich v esejích zeptali na to, jaký výrobek je v právě uplynulém roce zaujal úplně ze všeho nejvíce, často zmiňovali právě „nějaký ten dotykáč“ (nejčastěji značky Samsung). Teenagerům však u dotykových telefonů nejde ani tak o funkcionalitu, kvalitu či využitelnost. Tyto přístroje se hlavně líbí, jsou trendy. Příjemné překvapení nejčastěji vyplývá právě z netušeného množství funkcí, což vypovídá o tom, že rozhodnutí o nákupu není řízené výběrem podle toho, co mobil umí, ale podle toho, jak vypadá a o čem se mluví.

I díky tomu si v poslední studii, která se zaměřuje na mladé ve věku 12 až 26 let, Samsung polepšil v celkovém hodnocení na žebříčku všech oblíbených značek, a to hned o dvě pozice.

„Mám Samsung a stále mě něčím dokáže překvapovat. Nedávno jsem zjistila, že má GPS. A taky se v něm dají dobře upravovat fotky. Prostě se mi líbí, a ještě dlouho bude. I kdybych už vyčerpala zásobu překvapení, která mně v tomhle telefonu čeká,“ říká patnáctiletá respondentka.


TRU je jediná syndikovaná studie v České republice, která detailně monitoruje mladé nedospělé (12 – 18 let) a mladé dospělé (19 – 26 let) jako současné a budoucí spotřebitele i apoštoly změn v českých domácnostech. Zaměřuje se na jejich preference v oblasti volného času, konzumace médií, technologií, sleduje online chování, oblibu značek a důvody jejich obliby, hodnoty, životní postoje, společenská témata, trendy, idoly… Umožňuje zachytit nejen aktuální stav, ale i vývoj v čase. Českou populaci reprezentoval vzorek 1500 mladých, který respektoval strukturu domácí populace ve věku 12 až 26 let. Pro hlubší pochopení mladých Čechů je součástí výstupů TRU i porovnání jejich chování s dospělou populací, a to propojením s ostatními syndikovanými studiemi TNS AISA (Lifestyle 2012, Češi v síti). V globálním měřítku se bez studie neobejdou takové společnosti, jako jsou Coca-Cola, Nike, MTV… V České republice se na designu projektu podílejí například Česká spořitelna, ČSOB, Kofola, Intersnack, Electronic Arts, TV Nova a další firmy, které díky tomu jako první mají nejen přehled o tom, jak si u mladých lidi vydobýt respekt a zájem, ale mohou si také doplnit do projektu otázky a témata, která jsou pro ně aktuálně důležitá.

Autor: Eva Králová, hlavní autorka studie TRU, TNS AISA
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!