V sezoně nápojů za reklamu nejvíc utrácel Prazdroj | E15.cz

V sezoně nápojů za reklamu nejvíc utrácel Prazdroj

V sezoně nápojů za reklamu nejvíc utrácel Prazdroj
Prazdroj
• 

red

Zadavatelé segmentu Nealkoholické nápoje, minerální a ostatní vody v květnu nakoupili reklamu v hodnotě více než čtvrt miliardy korun.

Jarní a letní měsíce roku bývají typické zvýšenou konzumací nealkoholických nápojů a piva. Z dat monitoringu Admosphere je nyní zřejmé, jak se zadavatelé na svou propagaci před sezónou připravovali. Segment Nealkoholické nápoje, minerální a ostatní vody nastartoval svou inzerci už v úplných začátcích roku a investice do reklamy přiléval až do května, kdy zadavatelé nakoupili reklamu na nealkoholické nápoje v hodnotě 252,5 milionu korun. Od června pak investice výrazně klesají.

Pivní segment oproti nealkoholickému vyčkával a postupně začal navyšovat investice až od března. Vrcholu v letošních investicích dosahoval v měsících červnu a červenci s nákupem reklamy v ceníkových hodnotách přes 130 milionů korun.

Graf 1Graf 1Autor:

Největším zadavatelem segmentu Nealkoholické nápoje, minerální a ostatní vody jsou v období od 1. 5. -31. 8. 2011 Karlovarské minerální vody (162,8 mil. Kč). V pořadí druhá je Coca-Cola HBC Česká republika (158,5 mil. Kč), na třetím místě se umísťuje Kofola (117,4 mil. Kč).

tabulka 1tabulka 1Autor:

Z pohledu konkrétních značek mířily největší objemy financí (50 mil. Kč) na inzerci kolového nápoje Coca-cola. Druhým neinzerovanějším produktem byl ledový čaj Aquila Tea.m (32,8 mil. Kč) a třetím minerální voda MATTONI (30,5 mil. Kč).

graf 2graf 2Autor:

V segmentu Pivo jsou rozdíly v investicích jednotlivých zadavatelů znatelnější. Dominuje Plzeňský Prazdroj s objemem nákupu reklamy v hodnotě 172,7 milionů korun. Druhý Heineken ČR zakoupil reklamu v hodnotě 141,4 mil. Kč. O 82 milionů méně pak do reklamy investovaly Pivovary Staropramen, které nakoupily inzerci v ceníkové hodnotě 59,4 milionů korun.

tabulka 2tabulka 2Autor:

Zadavateli Heineken ČR se podařilo nakoupit pro společnou propagaci značek Krušovice (10°) a Krušovice (12°) reklamu v hodnotě 53,6 mil. Kč, do inzerce piva Zlatopramen 11° investoval 48 milionů. Prazdroj pro svou značku Gambrinus zakoupil inzertní prostor za 35 milionů korun.

graf 3graf 3Autor:

Společnost Admosphere monitoruje objemy investic v ceníkových cenách.

Autor: red
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!