Vánoční firemní večírek: kdy, kam, o čem, za kolik | E15.cz

Vánoční firemní večírek: kdy, kam, o čem, za kolik

Vánoční firemní večírek: kdy, kam, o čem, za kolik
Vánoční firemní večírek: kdy, kam, o čem, za kolik
• 

Aleš Hudský

Vánoce jsou ještě v nedohlednu, pro manažery, kteří mají na starosti organizaci vánočního firemního večírku, je právě teď nejvyšší čas přijít s nápadem a zamluvit místo.

Jeho přípravy začínají vytipováním ideální lokace. Správný manager má svůj „lokační katalog“, kdy už při zadání od klienta má v hlavě 2-3 lokace, které vyhovují zadání. Zásadní roli v tom hraje počet osob, pro které je večírek připravován.

Recept na vánoční večírek

Důležité je získat od klienta co nejvíce informací ohledně jeho společnosti, seznámit se s historií firemních vánočních setkání a s tím, jaké měly tyto akce u zaměstnanců odezvu. Eva Tichá během svého působení v agentuře M-ocean získala s jejich pořádáním řadu zkušeností. „Skladbě večera u nás věnujeme zvýšenou pozornost, dokážeme nabídnout program, který kolektiv nenuceně pobaví a ze kterého bude zároveň cítit přání zaměstnavatele, aby byl každý pracovník ve firmě spokojený. Další podstatou těchto setkání je ukázat zaměstnancům, že všichni jsou důležitou součástí organizace.“ Fajn, ale jak zaručit pouze pozitivní emoce všech zúčastněných? Základem úspěchu podle Tiché je nepodcenit žádný z faktorů, které vstupují do hry:
1. Program - hudba, soutěže, pohybové aktivity - motokáry v podzemních garážích, střelnice
2. Servis - dobré jídlo a pití
3. Vizuální podoba - dekorace, efekty. Drží se jednotná koncepční linka. Oblíbený je třeba tropický pavilon botanické zahrady, kam se může jen v košilích s karibskými vzory nebo s tropickou helmou.
4. Vánoční dárky - doporučuje se většinou stejný dárek pro všechny či maximálně dva rozdílné pro muže a ženy

Vánoce ve Stodolní ulici v Praze

Markéta Flusková má tohle všechno v popisu své práce v agentuře Mather Activation a ví, jak je důležité vzbudit zvědavost a pozitivní očekávání, k čemuž slouží zejména originální pozvánka a další tiskoviny. „Osobní zkušeností s nestandardním vánočním večírkem pro mne byla před několika lety vánoční party pro velkou společnost, která pozvala zaměstnance i s jejich partnery… bylo jich přes dva tisíce a ti všichni by se nevešli do jednoho prostoru. Tématem byla,Stodolní ulice v Praze‘ - vše probíhalo v několika podnicích v Dlouhé ulici naráz: Divadlo v Dlouhé, pasáž Merkur, Pivní pohotovost, La Casa Argentina, Roxy, Dahab restaurant… Všude byl nějaký program - koncert v klubu, představení v divadle, taneční vystoupení či pianista v restauraci…“

Vánoční akce se připravovala již od března. V první fázi akci připravovali 4 produkční, nakonec na akci pracovalo 20 osob z agentury a od dodavatelů. „Dění v každém podniku řídil koordinátor, dva moderátoři, kteří lákali lidi k přesunům na další místa a popisovali, co a jak se kde aktuálně děje. K dispozici byl i tištěný program. Zaměstnanci firmy mohli na tomto večírku dělat i dobro pro jiné - konkrétně nákupem produktů z chráněných dílen, a učinit tak veselejší Vánoce i jiným,“ dodává Flusková.

Alsasko je hned vedle nádraží

Stále oblíbenějším řešením firemních vánočních večírků je zážitková gastronomie. Za ní se chodí do pražské „nádražní“ Brasserie La Gare, která své jméno získala díky bezprostřední blízkosti pražského Masarykova nádraží. Svůj koncept postavila na alsaské kuchyni. Nedávno otevřela prostor pro 80-150 hostů, který nabízí právě pro večírky včetně těch vánočních.

„Vánoční večírek jsme schopni připravit na míru konkrétní firmě. Může jít o koktejl, raut, degustace, občerstvení ve stylu fingerfoods nebo servírovanou večeři se speciálním menu podle přání. Vše může být pojato ve francouzském stylu, včetně harmonikáře a šansoniéra, kouzelníka či krásných tanečnic kankánu,“ upřesňuje Jan Ivanco, generální manažer.

V Brasserii La Gare je tak možné zažít vánoční párty ve stylu proslulého francouzského kabaretu Moulin Rouge. Anebo se přiučit novým dovednostem, například otevírat ústřice - na přání tady připraví ústřicový bar se zásobou čerstvých ústřic z Bretagne. Vyrábět vlastní pralinky za asistence šéfcukráře Pavla Jurašky nebo si popovídat s šéfkuchařem Vladimírem Honzákem, který rád podá zasvěcený výklad k servírovaným delikatesám. Za zmínku určitě stojí také zdejší vybraně zásobený vinný sklep s nabídkou vín, včetně raritních, od exkluzivních dodavatelů. S výběrem optimální kombinace jídla a vína pomůže zkušený someliér. Součástí Brasserie La Gare je malé lahůdkářství Boutiques Gourmandes se sortimentem francouzského pečiva, cukrovinek, uzenin, sýrů, paštik, vín i vakuovaných porcí oblíbených jídel z menu restaurace.

Takže vyřešen je i problém s dárky pro hosty vánočního večírku. Kompletní servis zahrnuje stylovou výzdobu interiéru laděnou nejen do tradičního vánočního dekoru, ale třeba také do firemních barev. „Brasserie La Gare disponuje nově zrekonstruovaným, odděleným suterénem s maximální kapacitou 150 osob, na sezení pak 80 osob. Prostor je maximálně flexibilní, jeho součástí může být třeba šatna nebo pódium pro kapelu,“ dodává Ivanco.

Firemní Ježíšek v době utažených kohoutků

Vánoce u mušlí a belgického piva

Nevšední vánoční večírek se dá zažít také v Belgian Beer Cafe Les Moules v Pařížské ulici v centru Prahy, která prezentuje belgickou kuchyni se všemi náležitostmi. Lidé si sem zvykli chodit především na čerstvé mušle, pravidelně dovážené z Dánska, a výtečné pivo. Právě řízené degustace ze zdejší nabídky více než 100 druhů belgických piv trapistických, klášterních, světlých, tmavých, pšeničných, čepovaných, lahvových, s různými procenty alkoholu včetně nealkoholických, ovocných a nejrůznějších sezónních speciálů i archivních piv s originálním původem a historií bývají zlatým hřebem vánočních párty. Rovněž odtud si hosté odnášejí vánoční dárky - dárková balení ručně vyráběných pralinek a lanýžů nebo lahve belgického piva.

V Les Moules se při vánočním večírku tradičně potkává s novináři ČSOB a Poštovní spořitelna. Vlastní zaměstnanci při Mikulášské dostávají místo piva sladkosti. „Od velkých zaměstnaneckých akcí pro několik tisíc lidí jsme již ustoupili a je na zvážení samotných útvarů, jaké večírky a akce pro své lidi chtějí v daném období pořádat. Týmy tak mají větší možnost plánovat akce podle svých možností, jak časových tak i finančních“, říká mluvčí Poštovní spořitelny Zuzana Kalátová.

Večírek ve fit stylu

Firemní klientela tvoří velmi podstatnou část návštěvníků hotelů Resortu Valachy ve Velkých Karlovicích v Beskydech, je to přes čtyřicet procent. Firmy resort přes rok vyhledávají kvůli zázemí pro pořádání konferencí, kongresů a školení, ale také výborné valašské gastronomii a příležitosti spojit práci s bohatými možnostmi následné relaxace či jiné zábavy. A proto se sem vracejí i v předvánočním čase na večírky, kdy využijí i relaxačních center hotelů Lanterna a Horal - termálních bazénů se slanou vodou, hal pro míčové hry a tenis, bowling, squash, lyžování ve vlastním Ski areálu Razula se čtyřmi sjezdovkami a snowtubingem.

„V reakci na velký zájem firem jsme postupem času vytvořili celou škálu dalších nabídek na organizované trávení volného času, zahrnující aktivity zábavné (večery stylizované do jiných historických epoch, diskotéky, výuka latinskoamerických tanců) a sportovní (různé fitprogramy, hry, soutěže, turnaje v golfu, lyžařské závody). Většinu těchto programů zajišťujeme i na vánoční večírky,“ doplňuje marketingová manažerka Resortu Valachy Martina Žáčková.

Vánoční večírky firem: pijte s rozumem

Unie výrobců a dovozců lihovin České republiky uskutečnila v rámci své komunikační platformy Pijte s rozumem (PSR) anonymní anketu mezi středně velkými českými podniky. Týkala se pořádání vánočních večírků, které každoročně organizuje 50 procent podniků z osloveného vzorku. Pro dalších 14,5 procenta to není pravidlem a 35,3 procenta firem vánoční večírek nechystá.

Všichni dotázaní respondenti (100 %) potvrdili na večírku přítomnost určitého druhu alkoholu. S tím se však pojí i určitá rizika. Firmy si to ve většině případů dobře uvědomují. Z tohoto důvodu si 22,7 procenta zaměstnanců hradí alkoholické nápoje na akci úplně samo a 36,4 procenta si připlácí za tvrdý alkohol.

Sníží se tak riziko vzniku nepříjemných situací až agresívního chování. „V průzkumu, který jsme organizovali mezi zaměstnanci, odpovědělo 47 procent respondentů, že zažilo trapas v souvislosti s pitím alkoholu na firemních večírcích,“ doplnil Vladimír Steiner, výkonný ředitel Unie.

Ne každému zaměstnanci je po vánočním večírku dopřán den klidu. Podle Fóra PSR většina firem (59 procent) nedává svým zaměstnancům po vánočním večírku volno. A pokud nenásleduje víkend, jde se normálně do práce.

Autor: Aleš Hudský
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!