Výdaje na reklamu v mobilních zařízeních loni byly na dvojnásobku | E15.cz

Výdaje na reklamu v mobilních zařízeních loni byly na dvojnásobku

Výdaje na reklamu v mobilních zařízeních loni byly na dvojnásobku
Chytrá mobilní zařízení (ilustrační foto)
• 
ZDROJ: E15
19. srpna 2014 • 11:54
Globální výdaje na reklamu v mobilních zařízeních se za loňský rok zdvojnásobily na 14,6 miliardy eur (přes 400 miliard korun) po 7,6 miliardy eur o rok dříve. Vyplývá to z údajů asociace IAB, které zveřejnilo Sdružení pro internetový rozvoj. Nárůst souvisí s rozšířením mobilních telefonů s přístupem na internet.

Inzertně nejvyužívanější je v mobilním světě reklama ve vyhledávání, která představuje 49 procent. Na display reklamu, kam IAB řadí i video a aplikace, připadá 42 procent. Zbylá téměř desetina byla investována do reklamy v SMS/MMS zprávách.

Největšími trhy jsou podle zprávy IAB Severní Amerika s 42procentním podílem na celosvětových tržbách a asijský pacifický region (39 procent). V Evropě bylo loni na mobilní reklamu utraceno 2,5 miliardy eur, což ji řadí na třetí místo s podílem 17 procent.

Asociace při výpočtu používá takzvané gross ceny, tedy po slevách a před odečtením agenturních provizí. Údaje vycházejí z průzkumů mezi členskými zeměmi IAB.

Autor: ČTK
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!