Vydavatel britského listu Daily Mirror přiznal odposlechy celebrity | E15.cz

Vydavatel britského listu Daily Mirror přiznal odposlechy celebrity

Vydavatel britského listu Daily Mirror přiznal odposlechy celebrity
Daily Mirror
• 
ZDROJ: CC BY 2.0: Mikey, Flickr.com
24. září 2014 • 17:05
Nezákonné odposlouchávání telefonů celebrit poprvé veřejně přiznala další velká britská mediální skupina Trinity Mirror. V prohlášení uvedla, že odškodnila čtyři osoby, které ji žalovaly za ilegální proniknutí do hlasových schránek. Odposlechová aféra se v posledních letech točila hlavně kolem mediálního impéria Ruperta Murdocha a jeho již zrušeného bulvárního nedělníku News of the World.

Trinity Mirror, která vydává mimo jiné listy Daily Mirror, Sunday Mirror a Sunday People, sdělila, že postižené čtveřici rovněž zaslala omluvy. Výšku odškodného ale společnost nesdělila.

Již dříve nicméně přiznala, že urovnala šest podobných stížností na odposlechy hlasových schránek. Mezi stěžovateli byli například známý fotbalový trenér Sven Göran Eriksson nebo herec Christopher Ecclestone.

Čtyři miliony na spory

Skupina dříve dala najevo, že na urovnání možných sporů vyčlenila čtyři miliony liber (přes 140 milionů korun). Podle BBC ale nyní panuje přesvědčení, že už jde o osm až devět milionů.

BBC rovněž poznamenala, že u nejvyššího soudu je zaregistrováno 19 jiných oznámení na periodika Trinity Mirror kvůli odposlechům. Kromě toho prý dalších deset lidí dalo najevo, že hodlá ze stejného důvodu iniciovat soudní řízení se společností.

Murdochův nedělník po skandálu zanikl

Skandál kolem Murdochova bulvárního nedělníku vypukl v roce 2011 a vedl k tomu, že nedělník po 168 letech existence zanikl. Na počátku aféry bylo zjištění, že novináři odposlouchávali hlasovou schránku unesené a později zavražděné dívky Milly Dowlerové. Později se ukázalo, že odposlechy, prováděné už od roku 2003, se zaměřily na mnoho dalších významných osob.

Londýnský soud začátkem letošního července uložil za účast ve skandálu tresty pěti lidem. Nejtěžší, 18 měsíců vězení, z nich dostal bývalý šéfredaktor NoW a později mluvčí premiéra Davida Camerona Andy Coulson.

Autor: ČTK
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!