Vydavatelé časopisů pro muže sází na tištěnou klasiku | E15.cz

Vydavatelé časopisů pro muže sází na tištěnou klasiku

Vydavatelé časopisů pro muže sází na tištěnou klasiku
Playboy, ilustrační foto
• 
ZDROJ: (CC BY-SA 2.0), Cecília S., Flickr.com
9. prosince 2013 • 15:16
Vydavatelé časopisů pro muže i do budoucna sázejí na tištěnou podobu svých titulů. Čtenáře proto lákají na nejrůznější dárky nebo atraktivní plakáty a elektronickou verzi časopisu zatím považují jen za jakýsi doplněk. Naopak velkou příležitost vydavatelé spatřují v sociální sítích, které jim umožňují odhadnout aktuální vkus čtenářů.

„Většina vydavatelů včetně nás realizuje i elektronickou verzi svých titulů, nicméně z ekonomického hlediska jsou jen doplňkem tištěné verze a nestaly se zásadním zdrojem příjmů,“ uvedl Vlado Olexa, vydavatel a šéfredaktor českého Playboye, kterému na trhu lifestylových časopisů pro muže patří druhé místo za Maximem od společnosti Burda Media 2000.

Podobně situaci vidí také Mladá fronta se svým měsíčníkem ForMen. „Tištěný lifestylový časopis ForMen nabízí čtenářům pocit luxusu, zábavy a odpočinku, kterou elektronický titul v takové míře nabídnout nemůže,“ uvedla mluvčí vydavatelství Pavlína Míčová. „Přechod k elektronickým verzím tištěných časopisů je tedy stále spíše imagová záležitost. Přesto, potenciál elektronických verzí časopisů je – především ze strany inzertního zadavatele – podceňován,“ dodala Míčová. ForMen v létě přistoupil k největšímu redesignu za jeho existenci na českém trhu. Grafika přitom čerpala právě ze zkušeností z výroby iPad verze magazínu a také z reakcí od čtenářů a klientů.

Magazín ForMen v létě změnil vzhled i cenuMagazín ForMen v létě změnil vzhled i cenuAutor:

Lidé šetří, pánské tituly kolují

Vydavatel českého Playboye za nespornou výhodu považuje sdílení časopisu mezi skupinami čtenářů v zaměstnání, ve škole nebo v rodině. „Jeden výtisk prochází mnohýma rukama. Dalším pozitivním prvkem je plakát Playmate, který je velmi atraktivní. Tento plakát vytváří důležitý pocitový kontakt s časopisem,“ poznamenal Olexa, podle nějž kombinace originálních článků, kvalitních a decentních fotografií a atraktivního křídového papíru zůstává hlavním motivem pro výběr titulu v papírové podobě.

Fenomén půjčování potvrzuje i šéfredaktor nejčtenějšího časopisu Jan Štěpánek. „O co je mezi lidmi méně peněz, o to více náš titul mezi lidmi koluje,“ poznamenal s odvoláním na stagnaci prodejů ale téměř poloviční nárůst čtenosti. „Celý časopisecký trh se potýká s tím, že lidé více šetří a více rozmýšlejí, za co utrácet peníze. Výdaje za magazíny, jsou často jednou z prvních položek, kterou si šetřící domácnosti odpustí. Nevyhnulo se to samozřejmě ani pánským magazínům,“ shrnul situaci na trhu Štěpánek.

Playboy v síti

Vydavatelé se shodují také na rostoucím významu sociálních sítí, které jim pomáhají odhalit, co čtenáři od médií očekávají. „Na nedávné mezinárodní konferenci vydavatelů a šéfredaktorů Playboye v Londýně jsme sociálním sítím věnovali více než polovinu času. To jasně ukazuje, jak je pro nás tato oblast důležitá,“ poznamenal vydavatel a šéfredaktor českého Playboye Olexa.

Jako závazek přitom vydavatelé berou i vyšší cenu, kterou čtenáři za časopis dávají. „O to více si musí být předem jistý tím, že nalezne původní, svéráznou a originální zábavu na jakou je zvyklý. Výrazně autorské pojetí našeho magazínu tak v této době vnímáme jako jednoznačnou výhodu oproti konkurenci. Nespoléháme se na přejímání redakčních materiálů z jiných edicí Maximu ve světě a hledáme vlastní cesty, jak uspokojit chuť po originální zábavě našich čtenářů tak, jak to mají rádi,“ doplnil šéfredaktor Maximu Štěpánek.

Autor: ČTK
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!