Z hudebních festivalů letos sociálním sítím vévodil Rock for People | E15.cz

Z hudebních festivalů letos sociálním sítím vévodil Rock for People

Z hudebních festivalů letos sociálním sítím vévodil Rock for People
Pivovary s launchi nových produktů rozjíždějí letní kampaně
• 
ZDROJ: Archiv a Krvik Totr
25. října 2013 • 10:34
Z letních hudebních festivalů se letos na webech a sociálních sítích nejvíce diskutovalo o Rock for People, Open Air Festivalu, Colours of Ostrava, United Islands a Sázavafestu. Zbytek festivalové sezóny měl dohromady pouze 5% podíl na pokrytí. Vyplývá to z analýzy společnosti Yeseter, která se zabývá monitoringem sociálních sítí, webů a webových diskusí.

Zdaleka největší podíl, téměř polovina celkové komunikace o festivalech, připadl na Rock for People (46 %), Open Air Festival byl tématem čtvrtiny (26 %) konverzací a trojlístek doplnil Colours of Ostrava se 13 %. Významněji se online mluvilo ještě o United Islands (6 %) a Sázavafestu (4 %). Z hlediska témat byl nejfrekventovanější program a účinkující, následovali sponzoři a reklama, trochu překvapivě dodržování norem a předpisů a organizační aspekty.

Nejpozitivněji diskutující vnímali ostravský festival, kde 91 % příspěvků bylo pozitivních a pouhých 9 % mělo negativní tón. U Rock for People byl poměr pozitivních a negativních sdělení 83/17 a nejslabší hodnocení ze tří nejvíce hodnocených festivalů získal Open Air Field, kde více než třetina reakcí (34 %) měla negativní tón. „Zatímco u Colours of Ostrava lze vysoký podíl pozitivních příspěvků přičíst kvalitě interpretů a žánrové petrosti, u Open Air Field za relativně vysoký podíl negativních reakcí může špatné počasí a s tím související nízká návštěvnost,“ přibližuje Petr Zavoral, CEO společnosti Yeseter Now, která se zabývá monitoringem sociálních sítí, webů a webových diskusí.

Každý z velkých festivalů, kromě Colours of Ostrava, měl za jednoho z hlavních sponzorů pivovar. Nejvíce se v tomto směru angažoval Gambrinus, který podporoval Sázavafest a United Islands. Velkou podporu hudebním festivalům vyjádřila i skupina ČEZ, která sponzorovala Sázavafest, Open Air Festival a Colours of Ostrava. Dříve v této oblasti hodně aktivní telekomunikační operátoři zastupoval pouze T-Mobile na Rock for People.

Autor: rap
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!