Za hlasitou TV reklamu hrozí od června až pětimilionová pokuta | E15.cz

Za hlasitou TV reklamu hrozí od června až pětimilionová pokuta

Za hlasitou TV reklamu hrozí od června až pětimilionová pokuta
Na zvýšenou hlasitost reklam si podle autorů novely stěžují diváci. Rada pro rozhlasové a televizní vysílání oslovila ministerstvo kultury, legislativní úprava ale předložena nebyla.
• 
28. května 2013 • 15:28
Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) vydala 28. května stanovisko, které se týká způsobu měření hlasitosti zvukové složky reklam, teleshoppingu a označení sponzora v televizním vysílání. V praxi to znamená, že dodržování úrovně hlasitosti bude RRTV kontrolovat od 1. června. Postih za překročení hlasitosti může být od 10 tisíc do 5 milionů korun.

„Jedná se o způsob kontroly, který nezasahuje do programu, ale reguluje současně reklamu a další složky vysílání,“ vysvětluje změnu Václav Mencl, předseda Volebního výboru Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR. Hlasitost bude moci být monitorována jak v reálném času, tak zpětně. Nová úprava zohledňuje stav, který upravuje Doporučení Evropské vysílací unie EBU-R 128. „Do budoucnosti se navíc očekává, že by se hlasitost měřila rovněž u rozhlasového vysílání či v kinech,“ dodává Libor Husník z Fakulty elektrotechnické ČVUT.

Úterní stanovisko RRTV vychází ze zákona č. 406/2012 Sb., kterým se mění zákon č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání. Novela zákona se dotýká jen komerčních televizních stanic. Česká televize už hlasitější reklamu ze svého vysílání odstranila loni v březnu, kdy zároveň sladila hlasitost jednotlivých kanálů.


Autor: red
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!