Za vystřižení kritiky Bakaly čeká editora ČT jiný post a nižší plat | E15.cz

Za vystřižení kritiky Bakaly čeká editora ČT jiný post a nižší plat

Za vystřižení kritiky Bakaly čeká editora ČT jiný post a nižší plat
Petr Dvořák
• 
ZDROJ: E15 Anna Vacková

ČTK

Editora odpovědného za televizní reportáž, ze které byla vystřižena kritická slova prezidenta Miloše Zemana na adresu podnikatele Zdeňka Bakaly, Česká televize (ČT) dočasně převede na jinou pozici a sníží mu plat. Generální ředitel ČT Petr Dvořák se s šéfem zpravodajství Zdeňkem Šámalem shodli na tom, že zásah editora byl chybou. Za pochybení, které již potvrdil i takzvaný editoriální panel, se Dvořák divákům omluvil.

„Zpravodajství České televize pracuje čtyřiadvacet hodin denně a musí okamžitě reagovat na aktuální dění. A přestože redakci tvoří profesionální tým, je pochopitelné, že výjimečně může dojít k ojedinělým chybám. Naším úkolem je tyto situace minimalizovat a přijmout odpovědnost za to, když se stanou. Omlouvám se proto divákům České televize za naše pochybení,“ uvedl Dvořák.

Stanovisko editoriálního panelu, kterým se zabývala Rada ČT, Dvořák projednal se Šámalem. Na základě stanoviska panelu, vlastního šetření ředitele zpravodajství i vyjádření editora, který krácení Zemanova výroku nařídil, se shodli, že zásah byl chybou.

Dvořák poté přijal řešení šéfa redakce zpravodajství, který rozhodl odpovědného editora dočasně převést na místo s nižším rozsahem rozhodovacích pravomocí a s odpovídajícími mzdovými důsledky. „Ředitel zpravodajství také požádal vedení redakce o návrh dalších systémových kroků, které by podobné chyby eliminovaly,“ řekla mluvčí televize Alžběta Plívová.

Bakalovo jméno v reportáži chybělo

Zeman na konferenci k 25 letům svobodného podnikání zhodnotil dosavadní vývoj v zemi. „Jdeme po stoupající cestě, na které jsou některé zbytečné kameny. Tu Viktor Kožený, tu Zdeněk Bakala. Naše obce a města 'krásní'. Dokonce se můžeme vzájemně kritizovat. Přes všechny chyby zde sedíme jako svobodní lidé, kteří mohou vyjadřovat své názory bez obavy, že je někdo zavře. A to není málo,“ uvedl prezident. Projev televize odvysílala na ČT24, ve večerní reportáži ale Bakalovo jméno ve výňatku Zemanova projevu chybělo.

Mluvčí prezidenta Jiří Ovčáček uvedl, že za vystřižením mohlo být to, že Bakala doprovázel premiéra Bohuslava Sobotku na nedávné cestě po USA. Sobotka i mluvčí Bakaly Tomáš Pavlík to odmítli jako nesmysl.

Reportáži se zabývala Rada ČT, která ale žádné oficiální usnesení nevydala. Stanovisko by měla přijmout na příštím zasedání na začátku ledna. Předseda rady Jaroslav Dědič to odůvodnil tím, že vyjádření editoriálního panelu bylo zveřejněno krátce před zasedáním a ne všichni členové Rady se s ním mohli detailně seznámit.

Autor: ČTK
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!