Zájem o instream reklamu roste. SPIR chystá monitoring. | E15.cz

Zájem o instream reklamu roste. SPIR chystá monitoring.

Zájem o instream reklamu roste. SPIR chystá monitoring.
Generální ředitel Seznam.cz Pavel Zima představuje novinářům novou online hudební televizi Mixer.cz. Jejím spuštěním vznikl nový prostor pro zadavatele, kteří sází na instream reklamu.
• 

br

Uživatelé českého internetu stále častěji narážejí na reklamní sdělení ve videoformátu. To, že se zadavatelé naučili nebo spíš právě učí zařazovat instream reklamu do svých mediamixů, si samozřejmě uvědomují i provozovatelé internetových serverů v čele se Seznamem.

Zároveň ale připouští, že relevantní zdroje, které by tento trend potvrdily, jsou v tuto chvíli značně omezené. „Zatím skutečně není možnost srovnání, monitoring instream reklamy totiž závisí výhradně na ochotě ke spolupráci ze strany médií, na jejichž údaje se musíme stoprocentně spoléhat - monitorovací robot totiž tento formát reklamy nevidí,“ říká Project Manager SPIR Pavel Ševera a dodává, že na přípravě monitoringu videoreklamy v rámci projektu AdMonitoring se v současné době intenzivně pracuje. „Seznam a Nova už data za březen deklarovaly, první údaje by mohly být k dispozici v rámci veřejných výstupů za měsíc květen, tedy v červnu, a v rámci placených dat by mohla být premiéra už o měsíc dříve,“ informuje Pavel Ševera.

Mediální agentury doporučují instreamovou reklamu těm zadavatelům, kteří by rádi ještě umocnili zásah své televizní kampaně. Jan Poláček ze ZenithOptimedia tvrdí, že kombinováním televizní a instream reklamy se zásah zvýší až o několik procentních bodů. Nesmíme ale zapomínat na fakt, že u některých provozovatelů internetu lze reklamu dříve či později přeskočit. „Konzumace internetového média je jiná než toho televizního, u spotu pro internet je nejdůležitějších prvních deset sekund. Do nich by se mělo vejít reklamní sdělení, nebo by případně měly natolik zaujmout, aby uživatel u reklamy zůstal až do konce,“ radí Jan Poláček, jak nejlépe pracovat s tímto reklamním formátem.

Autor: br
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!