ZenithOptimedia: Google se v žebříčku vlastníků médií posouvá na první pozici | E15.cz

ZenithOptimedia: Google se v žebříčku vlastníků médií posouvá na první pozici

ZenithOptimedia: Google se v žebříčku vlastníků médií posouvá na první pozici
Google
• 
ZDROJ: čtk
3. června 2013 • 12:25
Největším vlastníkem médií na světě je dnes Google, uvádí zpráva agentury ZenithOptimedia Třicítka největších světových vlastníků médií. Gigant vyhledávání a digitální reklamy postupuje z druhé pozice a nyní se pyšní příjmy z médií, které jsou o 39 % vyšší než příjmy jeho nejbližšího konkurenta, společnosti DirecTV.

Hnací silou, která stojí za úspěchem Googlu, je jeho vyhledávací algoritmus. Ten se zdaleka největším úspěchem poskytuje výsledky vyhledávání, které spotřebitelé chtějí, a zároveň je zpeněžuje prostřednictvím reklamy ve vyhledávači. V prosinci 2012 měl Google podle údajů společnosti comScore 65 % podíl na všech vyhledáváních po celém světě. Dominantní postavení Googlu na poli reklamy ve vyhledávačích je dokonce ještě úplnější: své výnosy z reklamy ve vyhledávání a digitální plošné (display) reklamy sice nevykazuje samostatně, ale odhadujeme, že představují 82 % všech prostředků vynaložených na reklamu ve vyhledávačích po celém světě.

Čtyři vlastníci internetových médií (Facebook, Google, Microsoft a Yahoo!) získali v roce 2011 v příjmech z internetové reklamy 49,2 mld. amerických dolarů, a to z celkové sumy 77 mld. amerických dolarů, jež byla na reklamu celosvětově vynaložena. Googlu samotnému připadlo 49 % z celosvětových výdajů na internetovou reklamu, zatímco Yahoo! (15. místo) si připsalo 6 % a Microsoft (26. místo) s Facebookem (27. místo) měly po 4 %. Twitter je s příjmy 140 mil. amerických dolarů za období, kterým se tato zpráva zabývá, mimo horní třicítku. Navzdory zjevně malým překážkám vstupu na internetový reklamní trh je tento trh značně polarizovaný a pouhé čtyři společnosti ovládají 64 % všech světových výdajů.

Zpráva Třicítka největších světových vlastníků médií je unikátním žebříčkem největších světových mediálních společností podle příjmů z médií, jak je odhaduje agentura ZenithOptimedia. S vypracováváním zprávy se začalo v roce 2007 a naposledy ji agentura ZenithOptimedia zveřejnila v roce 2010. Nejnovější zpráva se týká finančního roku 2011. ZenithOptimedia definuje příjmy z médií jako veškeré příjmy pocházející z podnikatelské činnosti, která podporuje reklamu, nikoli pouze příjmy z reklamy samotné.


Autor: red
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!