Žihadlo 2013: Ceny pro Světlušku, Helppes a sdružení Orbi Pontes | E15.cz

Žihadlo 2013: Ceny pro Světlušku, Helppes a sdružení Orbi Pontes

Žihadlo 2013: Ceny pro Světlušku, Helppes a sdružení Orbi Pontes
Žihadlo 2013
• 

br

Vítězství ze sedmého ročníku soutěže o nejlepší veřejně prospěšnou reklamu získal spot „Týden komunikace osob se sluchovým postižením“ občanského sdružení Orbi Pontes, rádio spot „Běh pro Světlušku“ Nadačního fondu Českého rozhlasu, tisková kampaň „Umíme se postavit na vlastní nohy“ České asociace paraplegiků – CZEPA a internetová kampaň Ligy lidských práv „Nebuď béééčko, buď hrdinou“. Veřejnosti se nejvíc líbila kampaň Super den centra Helppes.

Porota letos posuzovala celkem 62 kampaní, které do soutěže přihlásilo 33 neziskových organizací z České i Slovenské republiky. Hodnocení poprvé probíhalo dvoukolově a poprvé od uvedení soutěže v roce 2007 byl shortlist rozšířen o jednu nominaci v každé kategorii. Ve finále se tedy o vítězství utkaly vždy čtyři kampaně.

Nejpovedenější veřejně prospěšnou kampaň vybrala z 16 nominovaných kampaní i veřejnost. Lidé prostřednictvím online hlasování na webových stránkách soutěže za deset hlasovacích dní poslali více než 3 tisíc hlasů rozhlasové kampani „Super den“ občanského sdružení Helppes – centra výcviku psů pro postižené, které jej vytvořilo ve spolupráci s reklamní agenturou Scholz & Friends Praha. Spot si můžete poslechnout zde.

Letošní ročník Žihadla je specifický i počtem rozdaných ocenění. Video spot Rané péče Eda o aplikaci „Eda play“ vzniklý ve spolupráci se Sugar and Ketchup, který od veřejnosti dostal druhý nejvyšší počet hlasů, zaujal i odbornou porotu. A to natolik, že se Rané péči Eda rozhodla udělit zvláštní cenu poroty. Tištěný plakát „Krvák“ vyrobený svépomocí v občanském sdružení Hnízdo, mateřském a rodinném centru Zábřeh, obdržel cenu za odvahu.

„Sešlo se hodně kvalitních kampaní a bylo opravdu z čeho vybírat. Úroveň přihlášených prací se zlepšila, jak po stránce obsahové, tak i z pohledu dramatizace. Kvalita přihlášek v oblasti dokazování výsledků kampaně a popisu její logistiky se výrazně zlepšila. Pracovat v porotě byla radost. Těším se na další ročník,“ zhodnotil kvalitu nominovaných kampaní výkonný ředitel komunikační agentury McCann Prague a president Asociace komunikačních agentur Jan Binar.

Neziskové organizace a spolupracující reklamní agentury byly oceněny 21. listopadu 2013 v prostorách Era svět v Praze. Žihadlo je jedinou soutěží u nás, která se věnuje výhradně sociální reklamě, přihlásit se do ní mohou pouze neziskové organizace.

Žihadlo 2013 – výsledková listina:

Vítěz kategorie Tištěná reklama:

Česká asociace paraplegiků – CZEPA
Název kampaně: Umíme se postavit na vlastní nohy
Reklamní agentura: Friends' factory

Umíme se postavit na vlastní nohyUmíme se postavit na vlastní nohyAutor:

Vítěz kategorie Internetový projekt:

Liga lidských práv
Název kampaně: Nebuď béééčko, buď hrdinou
Reklamní agentura: vlastní produkce

Nejsi béééčkoNejsi béééčkoAutor:

Vítěz kategorie Rozhlasový spot:

Nadační fond Českého rozhlasu
Název kampaně: Běh pro Světlušku
Reklamní agentura: Publicis Prague

Vítěz kategorie Televizní spot:

Orbi Pontes
Název kampaně: Týden komunikace osob se sluchovým postižením
Reklamní agentura: Funny Bunny Films

Vítěz kategorie: Cena veřejnosti

Helppes – Centrum výcviku psů pro postižené
Název kampamě: Super den
Reklamní agentura: Scholz & Friends Praha

Zvláštní ceny:

Cena poroty:

Ranná péče EDA
Název kampaně: Eda play
Reklamní agentura: Sugar and Ketchup

Cena za odvahu:

Hnízdo, mateřské a rodinné centrum Zábřeh
Název kampaně: Krvák
Reklamní agentura: vlastní produkce

Autor: br
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!