Boj stavebních spořitelen nekončí | E15.cz

Boj stavebních spořitelen nekončí

Boj stavebních spořitelen nekončí
Ilustrační foto
• 
ZDROJ: Shutterstock

Jana Brassányová

Ministerstvo financí nechce pokračovat v dosavadní podpoře stavebního spoření. První legislativní úpravy v neprospěch klientů i samotných spořitelen proběhly na podzim 2010 a už během letošního roku se výrazně podepsaly především na počtu uzavřených smluv.

Stavební spořitelny prožívají rušné období - snaží se totiž vyrovnat s faktem, že stát mění podmínky, na jejichž základě fungují, a že kvůli současné nepřehledné situaci o stavební spoření poklesl zájem. V listopadu byla definitivně schválena novela zákona o stavebním spoření, která upravuje výši státní podpory a zdanění úroků z úspor a podle údajů ministerstva financí bylo za první tři čtvrtletí roku 2011 uzavřeno 277 tisíc nových smluv, což je o 119 tisíc méně než ve stejném období roku 2010.

Větší úroky, větší investice

Konec kalendářního roku je pro stavební spořitelny pravidelně obdobím, kdy zvyšují intenzitu komunikace. Letos se ale navíc snaží potenciálním klientům vykompenzovat snížení státní podpory na maximálně 2000 korun ročně a zdanění úroků z úspor - hlavním mottem současných kampaní stavebních spořitelen jsou tudíž zvýhodnění v podobě zvýšených úroků z vkladů. Největší zadavatel reklamy v tomto segmentu - Českomoravská stavební spořitelna -podle údajů společnosti Admosphere utratil za letošek k 31. říjnu 108 milionů korun v ceníkových hodnotách, zatímco loni za stejné období to bylo pouze 99 milionů. Stavební spořitelny ale nespoléhají jen na kvantitu - zdá se, že zároveň víc přemýšlejí o tom, kam peníze určené na reklamu vložit.

„Spíš než o zvyšování investic do reklamy přemýšlíme o struktuře výdajů. Významnou roli připisujeme online prostředí, takže jsme výrazně navýšili investice do internetu a v tomto trendu budeme pokračovat i příští rok,“ říká marketingový ředitel Modré pyramidy Zdeněk Doboš. Kateřina Bílá z Wüstenrotu sděluje, že i jejich kampaň je letos intenzivnější. „Navíc množství zveřejňování nepřesných informací o stavebním spoření nás nutí investovat především do PR,“ říká Bílá. „Komunikace stavebních spořitelen je v současné chvíli dobrá -mezi lidmi panuje obava, že stavební spoření bude osekáno o státní podporu, a tak bojují o každého klienta,“ hodnotí chování spořitelen Sales Manager serveru Chytryhonza.cz Dan Horňák.

Komu se spoření vyplatí

I když se stavebním spořitelnám podaří zastavit pokles zájmu o uzavírání nových smluv, čeká je další boj. V legislativním procesu je totiž návrh zákona o stavebním spoření, a pokud projde, umožní mimo jiné poskytovat stavební spoření i jiným bankám. „A ty, pokud by se řídily pouze zákonem o bankách, by provozovaly stavební spoření v naprosto odlišném a výhodnějším ekonomickém rámci. Systém stavebního spoření by tak mohl být narušen a pro klienty by byl rizikovější,“ obává se Kateřina Bílá.

Autor: Jana Brassányová
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!