Jak vyprodat atletiku v O2 areně | E15.cz

Jak vyprodat atletiku v O2 areně

Jak vyprodat atletiku v O2 areně
Krteček a atletika
• 
ZDROJ: Repro Strategie

Aleš Hudský, spolupracovník redakce Strategie

Pro halové mistrovství Evropy v atletice, které se konalo začátkem března v Praze, vytvořili organizátoři nápaditý komunikační a marketingový mix, díky němuž se jim podařilo našlapat velkou O2 arenu až po střechu.

Vrcholem kampaně pro halové mistrovství Evropy v atletice (HME) byla série pěti TV spotů pod názvem Fanoušek je součástí týmu s předními českými atlety a dále herci Ondřejem Vetchým a Pavlem Liškou. Běžela od loňského podzimu, těsně před mistrovstvím byl nasazen poslední spot, ve kterém se Liška převlékl za českou atletickou hvězdu Hejnovou a Vetchý za čtvrtkaře Masláka, aby se dostali do vyprodané haly.

TV spoty vznikaly pod režisérským vedením Jana Prušinovského (stojí mj. za televizním seriálem Okresní přebor). S Vetchým a Liškou si v nich zahráli současní i bývalí čeští reprezentanti Jan Železný, Tomáš Dvořák, Ladislav Prášil a také nefalšovaní Zuzana Hejnová a Pavel Maslák. O vztahu Pavla Lišky ke sportu mnoho nevíme, Ondřej Vetchý však byl logickou volbou, protože se až do dorosteneckých let atletice věnoval a sám říká, že „má kluky atlety rád“, prý se s nimi zná osobně. Nehledejte v tom samolibost: právě na téhle póze jsou postaveny promospoty.

Herci Liška a Vetchý k nerozeznání od atletů Hejnové a Masláka

Marketingová strategie mistrovství vznikla v úzkém okruhu vedení organizačního výboru, jak vysvětlil jeho předseda a současně i předseda Českého atletického svazu (ČAS) Libor Varhaník. „Na kampani Legendy minulosti, hvězdy současnosti jsme spolupracovali s agenturou Médea, která pro nás vytvořila i oficiální logo šampionátu a pracovala na jednotném vizuálu, včetně návrhu medaile. Kampaň Fanoušek je součástí týmu jsme postavili na spotech a virálních videích. Jednalo se výhradně o naše vlastní nápady a zkušenosti,“ řekl Varhaník Strategii.

Bez Krtka ani (startovní) ránu

Patronem mistrovství se stala milovaná postava již několikáté dětské generace – Krteček. Důvodem byla podle organizátorů především jeho oblíbenost u dětí a vysoké povědomí v Česku i v zahraničí a také přesah k další spolupráci v rámci svazového projektu Atletika pro děti, který funguje v atletických klubech již pět let. S dědičkou práv a vnučkou autora Krtečka Zdeňka Milera Karolínou dohodli atleti smluvně bezúplatné využití Krtka v pozici oficiálního patrona šampionátu. Nadaci Zdeňka Milera zůstává zisk z merchandisingu, který ale bude dle dohody směrován do projektu Atletika pro děti, jehož bude Krtek patronem.

Na přípravě a financování HME se pochopitelně podíleli rovněž partneři atletického svazu. „Dohodli jsme se na čtyřech pozicích národních partnerů a dalších pro národní dodavatele. Jedním z nich byl generální partner českých atletů Česká spořitelna, která s námi spolupracuje dlouhodobě, podobně jako ČEZ a například Seat, jenž dodal vozy pro účastníky mistrovství,“ říká Varhaník Strategii.

Herec Vetchý dostává od trenéra Dvořáka o kolečko navíc

Partneři HME byli podle něj velmi spokojeni, protože se podařilo prolnout jejich značku s aktivitami celého mistrovství. Nešlo jen o reklamní prostor v záběru televizních kamer, ale i o aktivity jednak pro fanoušky v pražské O2 areně a dále akce v přilehlém obchodním centru Galerie Harfa zaměřené na tisíce dětí účastnících se projektu Atletika pro děti a konečně vlastní aktivity partnerů, například pozvánky Seatu pro jeho prodejce nebo kvíz pro fanoušky České spořitelny.

Další velkou mezinárodní akcí bude uspořádání druhé nejvýznamnější letní akce světové atletiky – Kontinentálního poháru v roce 2018 v Ostravě. Jeho marketingová podpora se teprve chystá.

Autor: Aleš Hudský, spolupracovník redakce Strategie
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!