Jak ze spotřebitelů udělat marketingový tým | E15.cz

Jak ze spotřebitelů udělat marketingový tým

Jak ze spotřebitelů udělat marketingový tým
O 32 541 více zákazníků v prodejnách Tchibo: trnd aktivovalo 1 500 spotřebitelů, kteří se stali ambasadory Tchibo prodejen.
• 
29. června 2015 • 00:01
trnd již od roku 2005 umožňuje probudit skrytou sílu běžných spotřebitelů, aby značky jako například Procter & Gamble, Samsung, L'Oréal a Nestlé mohli využít tento obrovský, doposud skrytý, potenciál.

O 32 541 více zákazníků v prodejnách Tchibo: trnd aktivovalo 1 500 spotřebitelů, kteří se stali ambasadory Tchibo prodejen.

Základní myšlenka: Mnozí spotřebitelé chtějí dělat mnohem více než jen kupovat výrobky – chtějí aktivně pomoci své oblíbené značce v jejích marketingových aktivitách. Proto tito spotřebitelé mají mnohem větší hodnotu než jako pouzí kupující nebo cílová skupina.

V tradičním marketingu jsou však tito spotřebitelé stále považováni za pouhou cílovou skupinu. Termín „konečný spotřebitel“ mluví za vše – spotřebitelé jsou vnímáni pouze jako „konečný sklad produktů“. Nakoupit, zkonzumovat, to je vše. To ovšem znamená, že nadšení a vášeň těchto spotřebitelů leží zbytečně ladem. Desítky tisíc potenciálních dobrovolných marketérů a ambasadorů „spících v pohotovostním režimu“ – to je obrovský marketingový tým jen čekající na to, kdy mu bude umožněno, aby začal propagovat vaši značku či produkt.

trnd nazývá aktivaci těchto spotřebitelských skupin „collaborative marketing“. Pečlivě vybereme správné spotřebitele, sestavíme vhodnou skupinu a vyškolíme ambasadory značky. Tito spotřebitelé pak společně pracují v uzavřeném kruhu („systém zpětné vazby“) se svými oblíbenými značkami – například s cílem zvýšení povědomí o značce nebo přispívají novými nápady.

Collaborative marketing je užitečný pro obě strany. Spotřebitelé mohou být „spolupracovníky“ a těžit tak z lepších produktů, zatímco značky ušetří náklady, vybudují nekonečně velký tým marketingových dobrovolníků a zvýší svůj zisk.

O 32 541 více zákazníků  v prodejnách Tchibo: Více návštěv, vyšší ziskO 32 541 více zákazníků v prodejnách Tchibo: Více návštěv, vyšší ziskAutor:
O 32 541 více zákazníků v prodejnách Tchibo: Více návštěv, vyšší zisk
Během dvouměsíční kampaně (Q2/12) ambasadoři dosáhli: O 32 541 více návštěv, 8 407 více nákupních transakcí, 6% nárůst příjmů.
(Graf znázorňuje období pouze po dobu trvání kampaně. Vytvořeno na základě dat o návštěvnosti prodejen Tchibo a denních prodejů. Model je založen na závislé proměnné mezi R2=86.3 % a R2=92.0 %.)

U značkového zboží jsou podmínky pro zahájení marketingové kampaně příznivé, většina potřebných zdrojů již existuje u každé značky: Tisíce spotřebitelů, kteří jen čekají na zelenou od své oblíbené značky.

„Jedinou“ věc, kterou značky musí udělat, je sestavit příslušné týmy spotřebitelů, vytrénovat je na ambasadory značky a podporovat je v roli velvyslanců a marketingových dobrovolníků. trnd je v tomto evropským lídrem s více než 850 zrealizovanými kampaněmi.


O společnosti trnd
Případová studie Tchibo

Autor: .
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!