Mediokracie: Kupředu zelená! | E15.cz

Mediokracie: Kupředu zelená!

Mediokracie: Kupředu zelená!
Babiš nešetří, ale myslí ekologicky
• 
ZDROJ: Repro Strategie

Michal Půr, Strategie

Čím méně je na začátku roku v printu inzerce, tím více je klepů. Hvězdou mediálních drbů je jako obvykle vydavatelství Andreje Babiše Mafra.

Babišův deník Dnes přišel před časem s bombastickou marketingovou kampaní, kdy začal nabízet ke každému vydání samostatný časopis. Někteří si možná všimli, že v samotném deníku ubylo stránek, ale to bylo nepochybně součástí plánu podle logiky úspory za méně stránek v deníku přesměrujeme do výroby nových či staronových časopisů.

Podle některých lidí přímo z vydavatelství ovšem časopisy neměly kýžený pozitivní efekt na inzerci a čeká je opět zásadní a podivuhodná změna. Magazíny zůstanou, ale časopisy budou připomínat už jen obálkou z křídového papíru, vnitřek bude z papíru novinového. Zlé jazyky tvrdí, že vedení deníku horlivě hledá rodinu, která žije nanejvýš ekologicky a měla by se stát tváří nadcházejícího „relaunche“. Deník Dnes bude totiž celou změnu údajně vydávat za výsledek péče o životní prostředí, nikoliv jako výsledek ušetřit za výrobu časopisů. Zda mají posměváčci z vydavatelství pravdu, se dozvíme již brzy.

Papírová válka

Ve stejném vydavatelství se o rozruch postaral i politický reportér Petr Kolář, který se po pár měsících působení v Babišově deníku vrací do Týdne na místo zástupce šéfredaktora. V rámci celého trhu je to sice jen drobná personální změna, ale rozhodně stojí za pozornost, a to hned z několika důvodů. Kolář se po delší době oddělil od šéfredaktora Dnes Jaroslava Plesla, jemuž dělal zástupce už v Reflexu a poté v Týdnu.

Za povšimnutí stojí i skutečnost, že Kolář střídá Babiše za vydavatele Týdne, kterým není nikdo jiný než jeden z největších nepřátel současného ministra financí Jaromír Soukup, majitel vydavatelství Empresa Media a mediální agentury Médea. Mezi oběma vydavatelstvími v současnosti zuří válka. Zatímco Týden jako jeden z mála nenechá na Babišovi nit suchou, deník Dnes se pustil do Soukupa kvůli výpovědi šéfa Policejní akademie, který tvrdí, že zaměstnanci Empresy jej špehují kvůli tomu, že odmítl byznys se školením úředníků. Celá kauza je v podstatě tak bizarní, že na první pohled jde o vyřizování účtů.

Pronesený audit

Horko je i kolem dalšího zaměstnance Mafry, kterým je nově komentátor Jan Macháček, jenž opustil konkurenční vydavatelství Economia. Za to sklidil drtivou kritiku serveru Echo24.cz, který mu anonymně vytkl, že považuje Babiše za pokračovatele odkazu Václava Havla. Macháček to samozřejmě popírá, ani my jsme důvod pro žádné podobné tvrzení nenalezli.

Rozchod Macháčka s jeho dlouholetým mateřským vydavatelstvím nicméně prý nebyl úplně přátelský. Elitnímu komentátorovi se údajně podařilo odnést celou databázi odběratelů jeho pravidelného Auditu, což jeho bývalí šéfové nesou velmi nelibě.

Nejenom personálními změnami jsou však lidé chtiví mediálních drbů živeni. Samozřejmě pokračují i vyjednávání o koupi kdečeho a kdekoho. Poslední zprávy z bojiště o mediální vliv hovoří o posilování pozic finanční skupiny Penta. Ta je prý momentálně nejblíže koupi vydavatelství VLP, a to dokonce blíže než Daniel Křetínský. Nicméně nevěřte tomu, touto dobou už všechno může být jinak a nikde není psáno, že letos se vůbec nějaká transakce uskuteční.

Michal Půr, StrategieMichal Půr, StrategieAutor: Repro Strategie
Michal Půr

Autor: Michal Půr, Strategie
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!