Mediokracie: Show must go on | E15.cz

Mediokracie: Show must go on

Mediokracie: Show must go on
Na nové pořady na Barrandově čeká celý národ
• 
ZDROJ: Repro Strategie

Michal Půr, Strategie

Pokud máte pocit, že nových mediálních projektů vzniklo v posledních měsících příliš, pletete se. Vzniká další a tentokrát nejde o žádnou skupinu „odpadlíků“.

K autorovi těchto řádek se donesl drb, který nese všechny známky pravdy. Vydavatelství Mafra se po týdeníku Téma a příloze Index LN údajně chystá rozšířit nabídku o plnohodnotný bulvární web. V jeho čele by měl stát šéfredaktor webu Blesk.cz Petr Konečný. Název webu zůstává tajemstvím, ale když se podrobněji podíváte na registraci internetových domén, mimo jiné se dozvíte, že Mafra vlastní doménu Show.cz. Skoro to vypadá, že s Babišovým vstupem do vlády se vydavatelství potýká s přílivem inzerce a snaží se doplnit chybějící mediatypy. Dodavatelem Agrofertu by zkrátka chtěl být každý.

Čínská masovka

Posílit svoji pozici se chystá i televize Barrandov, kde to vypadá na hodně zajímavý personální přestup. Pokud jste čekali, že gastronomický experimentátor Láďa Hruška po svém odchodu z TV Nova zamíří do televize Prima, byli jste na omylu. Údajně si už „plácl“ s majitelem televize Barrandov Jaromírem Soukupem a bude mít nový pořad. Parťáka mu má dělat jeho současný manažer a bývalý moderátor pořadu Prásk! na Nově Pavel Novotný.

Michal Půr, StrategieMichal Půr, StrategieAutor: Repro Strategie
Michal Půr

Na Barrandově to ovšem není jediná změna. Nepochybně jste zaznamenali, že televize navázala spolupráci s Čínou, která se má týkat televizních pořadů. Pokud jste někdy viděli nějaký film z masové čínské produkce, určitě budete souhlasit, že jej není vůbec jednoduché vydržet až do závěrečných titulků. O filmy ani seriály tu ovšem nemusí jít. Vykládá se, že tato dohoda je jen předstupněm chystaného majetkového vstupu Číňanů do Soukupovy televize.

Košíková 1

Úplně jiné starosti mají na TV Nova. Médii proběhla informace, že televize prakticky nevysílá o světovém hokejovém šampionátu, který se uskutečnil v Praze. Nova stejně jako Prima odmítla zaplatit půl milionu korun za „vstupné“ na stadion, které prodávala Česká televize jako vlastník vysílacích práv. Přiznám se, že mi na tom nepřijde nic nestandardního ani z jedné, ani z druhé strany.

Zcela bez povšimnutí ovšem zůstalo jiné odvětví sportu. Z Novy vymizely závody Formule 1, které televize vysílala několik let po sobě, ale letos s touto tradicí skončila. Tak trochu se bojím, aby Sportovní noviny nedopadly jako program ČT Sport, jehož hlavními pilíři jsou během roku přenosy z házené a basketbalu.

Titulní strana Strategie 5/2015Titulní strana Strategie 5/2015Autor: Repro Strategie (Hynek Glos)

Čtěte v nové Strategii
Článek vychází v květnovém čísle měsíčníku Strategie, kde si dále můžete přečíst rozhovor s eurokomisařkou Věrou Jourovou, dozvíte se o tom, jak firmy komunikují v krizových situacích typu tunel Blanka, že nejsilnější zbraní instoru je design, a přečtete si o marketingové síle značky Pražské jaro a také o selfmademanovi Michalu Bařinovi a jeho společnosti Global Marketing. Květnová Strategie vychází 22. 5. 2015.

Autor: Michal Půr, Strategie
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!