Michal Čupa pro Strategii: Češi chtějí televizi zadarmo | E15.cz

Michal Čupa pro Strategii: Češi chtějí televizi zadarmo

Michal Čupa pro Strategii: Češi chtějí televizi zadarmo
Michal Čupa, České Radiokomunikace
• 
ZDROJ: Hynek Glos

Strategie, Radek Polák

Měsíčník Strategie přináší v březnovém čísle rozhovor s Michalem Čupou, který vede od loňského roku České Radiokomunikace. V tom, jakým způsobem a kdy dojde k přechodu na nové standardy televizního vysílání a jak se tato změna promítne do marketingu firem, má Čupa jasno.

V březnové Strategii dále najdete mimo jiné portrét nového ředitele Microsoftu, dočtete se o projektu Havas Design a o také o tom, kam se poděl bývalý šéf CME Adrian Sarbu.

Strategie 3/2014Strategie 3/2014Autor: Repro Strategie

Michal Čupa říká, že naše země není izolovaná a vývoj u nás bude podobný jako ve světě. „57 procent veřejnosti se dívá na terestrické vysílání, což je specifikum našeho trhu, který musíme dobře analyzovat. Ve srovnání s některými jinými státy je možnost přijímat tolik programů zdarma specifická. To chceme zachovat. V rámci přechodu na nové standardy nám musejí být prodlouženy licence, tudíž je nutné mít jistotu, že budeme moci podnikat i nadále.“

Jak jste připraveni na přechod na nový televizní standard, pokud k němu příští rok dojde?

Nyní máme jasnou technologickou představu, jak postupovat. Druhá věc je, že máme celou řadu pilotních projektů, díky nimž si ověřujeme, jak by taková řešení v praxi fungovala. Tedy třeba jak by vypadalo souběžné vysílání ve standardu DVB-T. V celém procesu je třeba odladit každý článek celého řetězu, tedy od toho, kdy dostaneme signál od televize, až k tomu, kdy dopravíme vysílání do televizních přijímačů.

Inspirujete se přitom nějak i zkušenostmi ze zahraničí, nebo sázíte především na vlastní zkušenosti a poznatky?

Je to obojí. Vlastní zkušenosti máme třeba z přechodu z analogového na digitální vysílání. K tomu je potřeba rovněž to, aby výrobci televizí začali dodávat na trh přístroje, které jsou na nový standard vysílání připraveny. Vedle nás to tudíž řeší i samotné televizní stanice a samozřejmě i maloobchod. Regulátor (Český telekomunikační úřad – pozn. redakce) k tomu už loni v září vydal plán podmínek přechodu na DVB-T2.

Celý rozhovor s Michalem Čupou a další zajímavé informace naleznete ve Strategii č. 3, která vychází 25. března.

Michal Čupa, České RadiokomunikaceMichal Čupa, České RadiokomunikaceAutor: Hynek Glos

Autor: Strategie, Radek Polák
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!