Michal Nýdrle: Z kumbálu až do první ligy | E15.cz

Michal Nýdrle: Z kumbálu až do první ligy

Michal Nýdrle: Z kumbálu až do první ligy
Michal Nýdrle
• 
ZDROJ: Repro Strategie (Martin Pinkas)
22. srpna 2014 • 07:59
Před více než deseti lety začal Michal Nýdrle podnikat sám doma v kumbálu, kde původně založil čistě digitální agenturu. Dnes je součástí komunikační skupiny Kindred Group, která konkuruje českým pobočkám velkých nadnárodních síťových agentur.

Skupina Kindred Group má svou základnu v prostorech, kde se to dříve hemžilo modelkami a redaktory z časopisů Harper’s Bazaar či Cosmopolitan. Genius loci pražského Smíchova na místě zůstal, změnil se ale byznys, kterému se tu teď věnují. Marketingoví specialisté, kteří tu v současnosti působí, pracují pro celou řadu nadnárodních společností, jako jsou třeba ING pojišťovna, LG, Sotheby’s nebo Avast.

Před několika málo lety to přitom vypadalo, že si Michal Nýdrle plácne s agenturou Young & Rubicam a posílí jejich řady o celý svůj tým. Po vzájemných oťukáváních a námluvách se tak nakonec ale nestalo. Firma nicméně rostla i bez spojení s globální sítí a letos se v soutěži Agentura roku zařadila na úroveň takových hráčů, jako je Wunderman či McCann Prague, když uspěla v kategorii nejdynamičtějších firem, které jsou aktuálně na domácím marketingovém trhu. Sám Nýdrle řadí k největším domácím konkurentům také skupiny Ogilvy nebo Havas.

Vyčíhnutá příležitost

Nýdrleho profesní kariéra začala v realitní společnosti Colliers, kde pracoval při škole na částečný úvazek. Ve škole ani v této firmě dlouho nezůstal. Vedle práce pro Colliers měl tehdy i několik zakázek pro developerské firmy, jako je třeba CTP, a s nimi začal postupně budovat vlastní firmu. Mimochodem, se společností CTP začala agentura v minulém roce opět spolupracovat a v současnosti pro ni připravuje redesign jejího korporátního webu.

Cesta k firmě se stovkou zaměstnanců a tržbami přesahujícími 300 milionů korun nebyla přímočará. V době založení agentury Nydrle patřil český internet jen omezenému okruhu lidí, kteří jej ovlivňovali. „V odborném tisku se o digitálních kampaních tehdy ještě skoro vůbec nepsalo, vše se teprve rozjíždělo. Uvědomil jsem si, že v tomhle prostředí je velká příležitost. Na trhu zde bylo pouze několik málo subjektů, jako První multimediální, Advertures nebo Symbio, které měly svou kvalitu, ale nabízely hodně podobné služby. Internetový trh se začal výrazněji segmentovat až později. Jedním z nejtěžších momentů byl pro agenturu přechod od real estate klientů do dalších oblastí, protože tam se teprve výrazně měnila jak forma, tak obsah komunikace. Nejklíčovější zjištění pro nás byla zkušenost, že ty opravdu funkční a pro klienta nejhodnotnější projekty se dají realizovat až v momentu, kdy máte možnost jednat přímo s vedením firem, pro které pracujete,“ hodnotí Michal Nýdrle minulost.

Michal NýdrleMichal NýdrleAutor: Repro Strategie (Martin Pinkas)

Kadeřnické terno

Ve svých začátcích fungovala agentura Nydrle z velké části jako subdodavatel pro další reklamní agentury. Postupem času od tohoto modelu upustila a dnes se snaží většinu nových projektů získávat přímo. „Práce přes zprostředkovatele je jednak hůře placená, protože si váš příjem krátíte o provizi agentury, a jednak i časově náročnější, protože spoustu věcí nemůžete řešit s klientem napřímo. Také proto jsme založili Kindred Group a rozhodli se postupně razit cestu, že klientům s partnerskými agenturami – snad kromě politického lobbingu – poskytujeme veškerý marketingový servis. Zaměřujeme se přitom nejen na internet, ale i klasické ATL kampaně, eventy, PR, mediální plánování a nově i analytickou práci s daty,“ vysvětluje majitel agentury.

Jako klíčový projekt, který pomohl agentuře během uplynulých let posunout se dál, zmiňuje Nýdrle bez zaváhání klienta Toni & Guy. „Snažili jsme se ukazovat, že internetový marketing lze dělat i jinak. Agentury tady obecně u klientů často narážejí na obavy z nových, ještě nevyzkoušených řešení. Cestou, jak nedůvěru zadavatelů překonat, bylo ukázat funkčnost řešení v praxi,“ popisuje Nýdrle.

Pro kadeřnický salon Toni & Guy tak vznikl první domácí videoweb nebo ojedinělá interaktivní výloha reagující na pohyb chodců na ulici. Obojí financovala agentura z vlastní kapsy, následně ale již ozkoušené řešení začali poptávat i další klienti, a investice se tak vrátila. V podobném duchu dnes pokračuje i celá Kindred Group, která klientům nabízí spolupráci na partnerské bázi, kde jsou odměny pro agenturu založeny na podílu z dosažených obchodních výsledků.

Spřízněná volba

Založení skupiny Kindred Group, k němuž došlo loni na jaře, bylo vyústěním dlouhodobého růstu agentury Nydrle. Ukázalo se, že pro agenturu je čím dál obtížnější udržet v rámci jednoho subjektu všechny specializované disciplíny na dostatečně vysoké úrovni. Pod značkou Kindred Group začalo na partnerské bázi spolupracovat několik subjektů zaměřených na různé oblasti marketingové komunikace. Součástí skupiny se stala třeba výkonnostní agentura Red Media zaměřená na mediální plánování a strategii, Hokosoft specializovaný na web development, SEO a PPC kampaně či Inspiro Solutions, jež klientům nabízejí řešení pro sociální média a PR služby.

„Každému z klientů jsem změnu prezentoval osobně, aby pochopili, že se jedná o zefektivnění naší spolupráce a zprůhlednění informačních toků u nás. Naprostá většina z nich to vzala pozitivně,“ přibližuje Nýdrle transformaci podnikání a vznik skupiny Kindred, jejíž jméno znamená v překladu „spřízněný“.

Nasazení i styl práce se u Michala Nýdrleho během let nezměnily, oproti minulosti se ještě více věnuje novým zakázkám a rozvoji v zahraničí. Poté, co v dubnu předal exekutivní řízení své agentury Pavle Dúbravské, se teď zabývá hlavně skupinou Kindred. Jak prostřednictvím pobočky na Slovensku, tak třeba i prací pro společnost Hill’s, kterou sdílí s agenturou Red Fuse.

Do budoucnosti chce celá skupina získat do svého portfolia více klientů z řad e-shopů. Právě v nich vidí Nýdrle jeden z největších potenciálů pro další rozvoj. A přestože si zakládá na tom, aby všichni členové týmu agenturou žili, najde si v poslední době čas také na mimopracovní aktivity. Asi nejvíce času mu z nich zabere výchova devítiměsíční dcery, nedá dopustit ani na plachtění, jemuž se věnuje poslední tři roky.

Michal Nýdrle (1982) Studoval soukromou vysokou školu marketingu a managementu, kterou však nedokončil. Během studií si začal vydělávat jednak v realitní firmě Colliers International a jednak jako OSVČ. V roce 2004 zakládá agenturu Nydrle Digital a loni komunikační skupinu Kindred Group, která vedle Nýdrleho agentury zahrnuje další společnosti, jež se věnují různým disciplínám marketingové komunikace. Na letošním ročníku soutěže Agentura roku patřila Nýdrleho agentura mezi pět nejdynamičtějších společností u nás. Nýdrle je členem Art Directors Clubu a spoluzakladatelem profesního sdružení Digitální agentury.

Autor: Strategie, Radek Polák
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!