Móda bojuje o Prahu: Week versus Weekend | E15.cz

Móda bojuje o Prahu: Week versus Weekend

Móda bojuje o Prahu: Week versus Weekend
Z Fashion Weekendu
• 
ZDROJ: Repro Strategie

Jana Brassányová, Strategie

Pokud si někdo myslel, že u prezentace módy jde hlavně o éterické modelky a jejich ladnou chůzi po mole, byl na omylu. I lidé z této branže dokážou používat ostré lokty, vyjádření pro média a soudní žaloby.

Prague Fashion Week nebo Mercedes-Benz Prague Fashion Weekend? Který z nich je vlastně ten pravý? To, co se v září odehrálo v Praze kolem těchto akcí s podobným zaměřením i názvem, trochu připomínalo souboj mezi Milošem Zapletalem a Michaelou Maláčovou o pořádání národní soutěže krásy. V tomto případě jsou ale hlavními aktéry organizátorka Prague Fashion Weeku a majitelka společnosti BB Consulting Bára Bergerová a Eva Benešová společně s agenturami Czechoslovak Models a Stars Communications, což jsou reprezentanti Mercedes-Benz Prague Fashion Weekendu. Posledně jmenovaní se spojili v boji za ochrannou známku své akce, a v době, kdy vrcholil konkurenční Prague Fashion Week, tedy 10. září, vydal soud na jejich návrh předběžné opatření, které s okamžitou platností zakazovalo používat tuto značku.

Z Fashion WeekenduZ Fashion WeekenduAutor: Repro Strategie
Na kordy: Spor dvou podobných značek o místo na slunci přitáhl na obě akce mnohem více diváků

Podle mediálního zástupce žalující strany Vladimíra Bystrova nebylo smyslem právních kroků zabránit pořádání akce podobného typu, důvodem byla ochrana názvu, který má od roku 2003 zaregistrovaný podnikatelka Eva Benešová. „Problém je v tom, že normální člověk nedokáže rozlišit, která akce je která, nevnímám to jako konkurenční boj, ale boj o hodnoty. Produkce konkurenční akce je oproti té naší třetinová, naším cílem je, aby návštěvník nepoznal, jestli navštívil Fashion Weekend v New Yorku nebo v Praze, my si nedovolíme návštěvníkům ze zahraničí nabídnout pivo a párek,“ komentoval důvody, které vedly k zahájení soudního sporu, majitel Czechoslovak Models Václav Dejčmar.

Některé zahraniční módní salony vyčkávají, která akce zvítězí, a do té doby se zde nebudou prezentovat.

„Celá kauza je velice sporná a má za účel zcela jednoznačně poškodit úspěšný projekt Fashion Week. Konečné rozhodnutí v celé věci vydá až samotný soud. Společnost Czechoslovak Models a Stars Communications, pořadatelé Prague Fashion Weekendu, nemají ochrannou známku na Prague Fashion Week. Spojení těchto společností s paní Evou Benešovou je naprosto účelové a vykonstruované,“ kontrovala Bára Bergerová ve svém tiskovém prohlášení, které obsahovalo i informaci o minulých neúspěšných podnikatelských aktivitách rivalky Benešové.

Když dva dělají totéž

Česko má zaděláno na to, aby se stalo zemí s největším počtem fashion akcí.

„Prague Fashion Weekend byl zaměřen spíše na širokou veřejnost, ačkoliv přítomnost důležitých osobností české módní scény se nedala přehlédnout. Přehlídka střídala přehlídku, přesně tak, jak to chodí na Fashion Weeku v Paříži nebo New Yorku. Na veřejnost muselo rozhodně udělat dojem partnerství s Mercedes-Benz a také Pařížská ulice, ve které byl postaven přehlídkový stan,“ uzavírá Hong hodnocení obou akcí z pohledu běžného návštěvníka. Jako reportérka se lépe cítila na Prague Fashion Weeku, kde měla přístup i do zákulisí, což v Pařížské možné nebylo.

Parádní PR

Pořadatelé Prague Fashion Weeku se s předběžným rozhodnutím soudu museli vyrovnávat v průběhu akce. Obsah webových stránek byl přemístěn ze zrušené adresy Praguefashionweek.cz na Dreftfashionweek.cz s připomínkou na bývalého partnera, který přehlídce propůjčoval své jméno ještě v roce 2012. Inkriminované slovo Prague se podařilo organizátorům překrýt téměř dokonale, v pátek 13. září vykukovalo jen z visaček pozvaných hostů a k vidění bylo v logu na dvířkách přistaveného partnerského Land Roveru.

Pořadatelky Prague Fashion WeekuPořadatelky Prague Fashion WeekuAutor: Repro Strategie
Na truc s humorem: Pořadatelky Prague Fashion Weeku nosily na protest trička se „soudně“ upraveným logem akce

„Všechny naše závazky vyplývající z partnerských smluv se nám i přes všechny komplikace podařilo dodržet, všichni za námi stáli a už teď jednáme s partnery o jejich účasti na jarním Fashion Weeku, jehož program představíme 31. října,“ informovala Strategii Bergerová. Její slova o dodržení závazků potvrdili také zástupci CzechTourismu, jednoho z parterů zářijové akce.„Jde tady především o peníze, ale pro nás bylo předběžné opatření soudu vydané během akce tím nejlepším PR. Patřily nám titulní strany deníků, informace proběhla dokonce v německém zpravodajství. Prodali jsme neskutečný počet vstupenek, všechny přehlídky byly vyprodané,“ řekla po skončení celé akce Bergerová.

„Začínám mít dojem, že jsme nejen země s největším počtem festivalů, ale brzy budeme i zemí s největším počtem fashion weeků či weekendů,“ bere celou situaci s nadhledem Veronika Hong. Méně v klidu jsou ale podnikatelé z módní branže. „Některé zahraniční módní salony vyčkávají, která akce zvítězí, a do té doby se tady nebudou prezentovat,“ řekla deníku E15 majitelka firmy Carolinum Tamara Kotvaldová, která své značky představila na Prague Fashion Weekendu. V každém případě Praha zatím konání dvou fashion akcí ustála, konečné slovo bude mít až soud, který by měl rozhodnout během října. Do té doby je předčasné o budoucnosti pražských přehlídek módy mluvit.

Autor: Jana Brassányová, Strategie
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!