Můj milý žebříčku... | E15.cz

Můj milý žebříčku...

Můj milý žebříčku...
Ilustrační foto
• 
ZDROJ: reprofoto
23. ledna 2012 • 16:17
Když se řekne Forbes, drtivá většina lidí si představí jednorukého banditu, který má na lidské osudy větší vliv než cikánka Jolanda z Ezo. TV - znáte to, hlavně když lítají melouny, to je pak rotyka.

To jen ti postižení (autora tohoto článku nevyjímaje) si od listopadu loňského roku poctivě kupují českou mutaci tohoto světoznámého ekonomického časopisu. Po silném nástupu se v lednovém čísle objevil velmi žhavý materiál: 40 nejvlivnějších lidí českého byznysu. A už od svého uveřejnění (server Médiář.cz ho přinesl ještě o den dříve) vzbuzoval mezi lidmi z branže úsměvy a otázky: podle jakých kritérií vlastně redaktoři Forbesu tento žebříček sestavili?

„Posuzovali jsme, kdo svou prací ovlivňuje kolik lidí a jak, kolik lidí se na jeho produkty dívá, čte je a poslouchá,“ vysvětluje Petr Šimůnek, šéfredaktor Forbesu. Mám tomu rozumět tak, že analytický tým Forbesu dával dohromady hromady čísel, analyzoval profily jednotlivých šéfů a systém nastavení pravomocí a vnitřní komunikace jednotlivých médií, zkoumal potenciální psychologické dopady skladby programu a porovnával je s demografickými charakteristikami čtenářských skupin? Nebo to bylo spíše tak, že pár chytrých lidí dalo hlavy dohromady, a prostě to tak vypálili podle svého nejlepšího vědomí a svědomí?

Buďme optimisté a věřme tomu, že to bylo něco mezi. Od českého kečupu nečekáme totéž co od německého a od českých rockových kapel to, co od těch amerických. Podobně je to i s americkou a českou mutací časopisu Forbes. Sice tomu zas tak moc my kverulanti nevěříme, ale je to na křídovém papíře, vypadá to hezky a hlavně - má to silnou značku a je to česky.

Příští rok nás v časopisu Forbes čeká žebříček českých miliardářů. V čem bude jeho přidaná hodnota? Budou tam například a) podrobné rozbory prvního vydělaného milionu Pavla Tykače, b) informace o anorexii Andreje Babiše nebo c) se konečně dočkáme rozhovoru s Petrem Kellnerem? Podobné žebříčky totiž tiskne kdekdo, například a) Týden, b) Blesk či c) Reflex. Výhodou tohoto žebříčku bude vcelku nezpochybnitelné finančně-množstevní kritérium. Zbývá ovšem základní otázka: jestliže existuje bankovní tajemství, jak se vlastně k těm sumám novináři dostanou?

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!