Pitevna Natálie Sahulové: Kam se ztratila láska? | E15.cz

Pitevna Natálie Sahulové: Kam se ztratila láska?

Pitevna Natálie Sahulové: Kam se ztratila láska?
Kníratí Bavoři na špacíru v Kauflandu
• 
ZDROJ: Repro Strategie
7. května 2015 • 07:59
Nová komunikační umbrella značky Kaufland Máme rádi Česko je pěkná. I když se nejedná o žádný revoluční nápad. Problém téhle kampaně je jinde.

První série spotů je až epická, krásné záběry na tu naši českou zem, pole, krávy, bodré lidi, navíc ve spojení se super hudbou Čechomoru. Zahřeje to na srdíčku, a ne že ne. Po vizuální stránce je to hezky řemeslně odvedená práce. O tom pro mě není sporu.

Velikonoční spoty s německým pseudoplayboyzájezdem a divením se nad českými velikonočními zvyky (pomlázka a polévání vodou, se sexistickým podtextem), i to budiž. Exekuce není dotažená a vtipy ohrané, ale s ohledem na cílovou skupinu je to dobré.

Ale! Zašla jsem nakoupit do Kauflandu, abych se v praxi přesvědčila, jak ta láska k Česku vypadá. Je to obchod, který má opravdu širokou nabídku zboží. Na webovkách uvádějí, cituji, „že česká zelenina a české mléko, to je to, co nám chutná a co máme rádi. V Kauflandu najdete přes 500 mléčných výrobků z České republiky. Zboží od českých zemědělců, které je z českých polí na pulty obchodu dovezeno do 48 hodin.“

Láska k Česku se dá projevit tradičně…

Kde domov můj

Jak jsem tam tak stála před regály a pulty plnými zboží, pod všemi těmi bannery, wobblery a tunou dalších POS materiálů hlásajících „Máme rádi Česko“, tak se musím přiznat, že byla dost práce to české zboží opravdu najít.

Narazila jsem na polské, španělské, italské, marocké a další potraviny. A moc netuším, co to má společného s tím, co tvrdí reklamní slogan supermarketu Kaufland.

Žijeme ve světě, kde globalizace a masová produkce čehokoli za cenu co nejnižších výrobních nákladů válcuje lokální výrobce. Je to obchod a ten má svá daná pravidla, což chápu.

…i aprílově

Rozumím i tomu, že dovést umělohmotné jahody a rajčata odkudkoli a do 48 hodin není problém. Jen mi jako blondýně, prosím, vysvětlete, kde je tedy ta láska k Česku.

Zamysleli jste se někdy nad tím, co všechno se pod text „vyrobeno v ČR“ schová? Lokálnost, českost a podobné labely, které jsou teď k vidění na každém rohu a výrobku, mě fascinují. Obzvlášť když po podrobném prostudování produktu, který si v Kauflandu a v dalších obchodech koupíte, zjistíte, že daný výrobek má s českými zeměmi společného jen to, že se projel v kamionu po některé z našich kvalitních dálnic…

Autor: Natálie Sahulová, výkonná ředitelka studia Drawetc
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!