Pod ostrou Lupou českého internetu | E15.cz

Pod ostrou Lupou českého internetu

Pod ostrou Lupou českého internetu
Loni odebíral nejvíc cen Google a její Industry Sales Manager Daniel Nohel
• 

Jiří Hiemer

České internetové prostředí žije svým specifickým stylem. Oproti většině světa je zde jedním z největších hybatelů místní vyhledávací portál. Následují ho weby mediálních domů, které většinou zobrazují online své offlinové printové verze, a samozřejmě lokalizované verze webů, vyhledávačů a projektů ze zahraničí.

Přesto i v Čechách denně vznikají projekty, které se pokouší přinést čerstvý vítr, inovace, nové myšlenky a mnohdy i nápady, které by obstály také na poli internetu světového.

Proč vzniklo tlusté sklo

K získání určitého přehledu, které online projekty a služby jsou v Česku nejoblíbenější, vznikla anketa Křišťálová Lupa. Ta dává uživatelům internetu již šestým rokem možnost vybrat ty online počiny, které stojí svou kvalitou či ideou za povšimnutí, a ovlivnit tak svým hlasováním směřování českého internetu. Množství kategorií, ze kterých si hlasující v anketě může vybírat, je dosti pestré, aby obsáhlo hlavní oblasti dění na české internetové scéně. Garancí kvality výběru je složení odborné poroty a expertního panelu, skupin odborníků, kteří svým jménem, schopnostmi a historií toho, čeho dosáhli, zaštiťují maximální hodnotu vybraných kategorií i nominovaných projektů.

Jaké kdo kryje kategorie

A jaké jsou kategorie, ve kterých mohou uživatelé a fanoušci českých internetových projektů hlasovat? Zahrnují například čím dál rozšířenější Internetové obchodování, Zájmové weby jako oblast, kde si každý najde svůj blízký projekt, samozřejmostí je kategorie Zpravodajství s výčtem zpravodajských portálů, kam většina z nás denně zamíří, a Vyhledávače, bez kterých se dnes fungování internetu snad již neobejde. Nezbytné jsou určitě Nástroje a služby, kde jsou shromážděny praktické weby, jež nám poskytují jasně definovanou užitnost, mnohdy denně potřebnou. Loňskou novinkou je kategorie Mobilní služba, která pokrývá čím dál víc rozšiřující se oblast chytrých telefonů. Nováčkem je sekce One (wo)man show, kde jsou zařazeny weby a projekty, za kterými nestojí žádná společnost, ale provozuje je pouze jedna osoba. A vše korunuje kategorie „těžkých vah“ All star.

Jde do toho každý

Pro velké a propracované projekty a portály znamená nominace a umístění v anketě potvrzení kvality celoroční práce týmů, které za nimi stojí. Pro malé projekty je jejich umístění v Křišťálové Lupě potřebným zviditelněním, které jim může pomoci k novým uživatelům nebo třeba investorům, kteří je podpoří v růstu. Kvalitu ankety potvrzuje čím dál větší počet nominací a každoročně vysoký zájem o hlasování, kdy počty hlasů dosahují mnoha desítek tisíc. Každá firma, která má v českém online prostředí určitý význam, se snaží zapojit svůj projekt nebo web do nominační fáze, a získat tak mimo jiné zpětnou vazbu, která jí může pomoci v dalších krocích. O popularitě ankety svědčí i zapojení majority českých médií do propagace akce a podílení se na šíření informací a novinek. Snad skrze všechny důležité informační kanály – rádio, tisk, televizi i internet – probíhá komunikace o anketě a možnostech hlasování, rozhovory s pořadateli a odborníky. V letošním roce bude Křišťálová Lupa vysílána ze záznamu v prime timu na ČT24, a bude tak moci oslovit další skupinu potenciálních hlasujících.

Otevřeno pro všechny

Závěrem zůstává výzva všem uživatelům českého internetu, fanouškům jednotlivých webů či projektů. Možnost hlasování je otevřená všem bez jakýchkoli omezení. Kdokoli může na stránkách ankety Křišťálová Lupa zvolit z nominovaných projektů ten, který je mu blízký, a ohodnotit ho. Mnohdy tak hlasující mohou pomoci projektům, které by jinak mohly zůstat v množství a pestrosti jiných nápadů nepovšimnuty a postupně zanikly. Hodnocení může být také výrazem poděkování zavedeným serverům a portálům, na které denně chodí stovky tisíc či miliony návštěvníků pro jejich zajímavost a kvalitu obsahu. Každý, kdo používá počítač s internetovým připojením, tak může změnit směr českého internetu – dát vyniknout nováčkům anebo podpořit kvalitní projekty s delší historií. Zapojte se i vy a hlasujte!.

Autor je marketingový a produktový ředitel Internet Info

Autor: Jiří Hiemer
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!