Potenciál výročních zpráv v době nejistoty | E15.cz

Potenciál výročních zpráv v době nejistoty

Potenciál výročních zpráv v době nejistoty
výroční zpráva
• 
ZDROJ: Hypoteční banka

Petr Čermák, ředitel agentury Entre

Jak si stojí současný trh zpracování výročních zpráv v době krize? Ekonomické důvody jsou zřejmě příčinou, proč některé společnosti tyto důležité dokumenty vydávají jen jako svazek stránek zpracovaných ve Wordu. Přestože tento trh spíše stagnuje, jsem optimista. Ostatně každoroční extrémní pracovní vytížení v jarních měsících, kdy vrcholí „sezona“ zpracování výročních zpráv, mi dává za pravdu.

Výroční zprávy jsou obvykle jedním z mála pravidelných materiálů, ve kterých firma poskytuje souhrnné informace o svém podnikání, vedení, péči o zaměstnance, výsledcích, rozvoji a plánech do budoucna. Patří proto jednoznačně mezi nejdůležitější komunikační nástroje společnosti, a to zejména v současné době ekonomické nejistoty, kdy je důležitější než kdy jindy vědět, kdo je kdo.

Právě to je důvod, proč by společnosti měly věnovat přípravě výroční zprávy maximální pozornost. V dnešní době už ji již nestačí zpravovat ve Wordu pouze s legislativním minimem. Měla by být vizitkou svého vydavatele, výkladní skříní jeho byznysu, úspěchů a plánů do budoucna, základním stavebním kamenem budování dobré pověsti a důvěry stávajících i potenciálních zákazníků. A to je běh na dlouhou trať, nikdy nekončící úsilí.

Proto se vyplatí spolupracovat na přípravě výroční zprávy s profesionální agenturou, a to i přesto, že se jedná o nezanedbatelnou investici. Troufám si ale říci, že její návratnost vysoce přesahuje vložené prostředky.

Šlendrián v českém rybníku

V naší agentuře každoročně připravujeme pro klienty zhruba třicet výročních a ročních zpráv nebo zpráv o hospodaření. Mezi naše „stálice“ lze v posledních několika letech zařadit Skupinu Komerční banky, Skupinu PRE, SŽDC a mnohé další. Všichni tito klienti si uvědomují, že transparentní výroční zpráva je pro ně jednou ze základních cest v komunikaci s jejich cílovými skupinami – stávajícími i potenciálními obchodními partnery (zákazníky a dodavateli), bankami, orgány státní správy i různými subjekty v regionu, v němž působí.

výroční zprávavýroční zprávaAutor: PRE

Proč se na nás řada významných klientů obrací opakovaně? Tým našich profesionálních konzultantů, accountů, grafiků, novinářů a dalších odborníků dokáže vždy precizně a s novými nápady připravit takový materiál, který není unifikovaným řešením. Každá profesionální výroční zpráva plně akcentuje požadavky klienta a specifikum jeho byznysu – je mu šita přímo na míru.

Bohužel je v českém rybníku mnoho agentur, které se neostýchají nabídnout klientovi řešení, s nímž v minulosti neuspěly u jiného zákazníka. Převlečou návrh do jiných korporátních barev, vymění logo a výsledkem je řešení „nové“.

Pozor na povinné údaje

Pro zpracování dokumentu, jakým je výroční zpráva, existuje řada psaných i nepsaných pravidel, která je nutno dodržet. Pokud je například vydavatel výroční zprávy emitentem kotovaných cenných papírů, nezveřejnění povinných údajů je důvodem pro sankce ze strany České národní banky. Důležitý je i termín zveřejnění povinných údajů, a pokud není dodržen, i zde hrozí sankce.

Pravidla pro zpracování výročních zpráv se průběžně mění a ten, kdo jejich vývoj nesleduje, se může snadno dopustit chyb. Kromě možných sankcí pak taková výroční zpráva postrádá důvěryhodnost, průkaznost a neplní svou roli. Při výběru partnera pro přípravu výroční zprávy se proto velmi vyplatí posoudit, zda má dostatečné zkušenosti s jejich tvorbou a zda je schopen poskytnout služby nad rámec těch, které nabízejí běžné reklamní agentury, grafická studia či tiskárny.

Autor: Petr Čermák, ředitel agentury Entre
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!