Rychlá kola: Do auta jen s IQ 130 | E15.cz

Rychlá kola: Do auta jen s IQ 130

Rychlá kola: Do auta jen s IQ 130
Palubní deska staršího auta
• 
ZDROJ: archiv
17. května 2016 • 07:59
Až dosud se všichni výrobci pyšnili tím, kolika dalšími báječnými systémy vozy vybavili, a stavěli na tom své reklamní kampaně. Jenže zákazníci toho začínají mít dost. Nevědí, jak je ovládat.

Za posledních deset let se objevilo ve světě aut velké množství nejrůznějších systémů. Mnoho z nich je užitečných, přispívají k bezpečnosti, mnohé jsou ale nadbytečné, jen rozptylují pozornost řidičů. A navíc vozy významně prodražují. „Moduly, moduly, všude samé moduly. V autě je třeba šest kamer a jen bůhví, kolik senzorů. Lidé už za to nejsou ochotni platit a začíná se to vymykat kontrole,“ řekl Ralph Gilles, šéf designu Fiat Chrysler Automobiles (FCA). Podle něho by možná stálo za úvahu vše konsolidovat. S lehkou ironií doplnil, že by výrobci měli vyvinout jeden obří modul, který by kontroloval celé vozidlo. Bylo by pak i snazší ho upgradovat.

Šarapovová nesmí do Porsche

Ruská tenisová hvězda Marie Šarapovová už nebude vystupovat jako ambasadorka značky Porsche. Výrobce luxusních sportovních vozů se s ní rozloučil poté, co byla u dopingové kontroly pozitivně testována na meldonium.

„Litujeme toho, co se nyní kolem Šarapovové děje. Rozhodli jsme se ale, že dokud nebudou zveřejněny další detaily a nebudeme schopni analyzovat situaci, zrušíme všechny společné plánované aktivity,“ uvedla automobilka ve svém prohlášení. Šarapovová podepsala s Porsche tříletý kontrakt v dubnu 2013. Tenistka, která byla jedenáct let v řadě nejlépe placenou sportovkyní, vydělala loni podle časopisu Forbes 29,7 milionu dolarů, přičemž většina částky pocházela odjinud než za její vítězství na tenisových kurtech.

„V současnosti se od sponzorů v takovýchto případech očekává nulová tolerance. Už to není jako dříve. Dnes opravdu není akceptovatelné, aby společnost prohlašovala, že stojí za ,svým člověkem‘. Sportovci jsou tak pod mnohem větším tlakem,“ řekl Rupert Pratt, spoluzakladatel agentury Generate věnující se sportovnímu sponzoringu.

Ohrožené autosalony

Stále více výrobců automobilů vynechává autosalony. Argumentují, že očekávaný efekt nebývá takový, jaký si představovali. V minulosti lidé chtěli být u představení nových automobilů a byl to klíčový moment každého autosalonu, na který všichni čekali. V dnešní zrychlené digitální době má však vše, co se odhaluje na autosalonech, za sebou premiéru na internetu. A to spolehlivě zabíjí efekt překvapení.

Ženevský autosalonŽenevský autosalonAutor: archiv

„Bedlivě pozorujeme, co se děje na autosalonech. Když odhalíte něco zcela nového, tak veřejnost přijde k vašemu stánku a můžete z toho profitovat. Pokud tam ale nic nového není, nezastaví se u vás nikdo. Přitom platíte pořád stejné peníze za výstavní plochu, ať už představujete novinku, či nikoli,“ řekl Luca de Meo, šéf španělského Seatu.

Jeho slova potvrzují rozhodnutí mnoha výrobců. Mini patřící BMW tak například vynechalo v lednu autosalon v Detroitu a v březnu ten ženevský. Mazda nahlas uvažuje o tom, že se nezúčastní říjnové přehlídky v Paříži. A už teď je jasné, že Ford a Volvo tam nebudou. Zvyšující se náklady zřejmě odradí i další.

Reklamy VW lhaly

Kreativní agentury Deutsch Los Angeles a Venables Bell jsou nyní v hledáčku americké Federální obchodní komise (FTC). Právě ony připravovaly v poslední době kampaně pro Volkswagen, respektive Audi ve Spojených státech. Tvrzení, která užily v reklamních spotech, byla lživá. Propagovaly vozy zmíněných značek slovy „clean diesel“. Přitom přes 550 tisíc vozů VW a Audi bylo vybaveno softwarem umožňujícím manipulaci s emisními hodnotami naftových motorů.

Pro obě zmíněné agentury, které se hájí, že o ničem nevěděly, je zatím dobré, že nebyly zmíněny v civilní žalobě. V té je řečeno, že k matení veřejnosti významně přispěly právě reklamní kampaně obou německých značek.

V podobných případech zatím agentury popotahovány nebyly. Jednou z výjimek byla reklama Nissanu z roku 2014, kterou připravila agentura TBWA\Worldwide. Tvrdilo se v ní, že jeden z vozů japonské značky je schopen překonávat písečné duny, což ale podle FTC není pravda.

Jaroslav MatějkaJaroslav MatějkaAutor: E15
Jaroslav Matějka

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!

Mohlo by vás zajímat