Rychlá kola: Jak na nudu v F1 | E15.cz

Rychlá kola: Jak na nudu v F1

Rychlá kola: Jak na nudu v F1
Formule 1 si bude muset poradit s velkými výzvami.
• 
ZDROJ: Pixabay
18. listopadu 2016 • 07:59

Tohle je poslední šance pro svět formule 1, soudí mnozí. Mají na mysli to, že nový majitel celého „cirkusu“, americká mediální a telekomunikační společnost Liberty Media, si bude muset poradit s velkými výzvami.

Společnosti Liberty Media hrozí, že přijde o obrovskou investici do formule 1 – mluví se o více než osmi miliardách dolarů, tedy 192 miliardách korun –, pokud se jí nepodaří nejsledovanější seriál motoristických závodů světa zmodernizovat.

„Počet televizních diváků v současnosti klesá, snižuje se i návštěvnost na jednotlivých závodech, mnohé týmy mají vůbec problém dostat svoje vozy na start,“ podotýká motoristický novinář Luca Ciferri.

F1 je nudná. Souboj o titul se zredukoval pouze na Lewise Hamiltona a Nika Rosberga, dva jezdce týmu Mercedes-Benz. Ti dominují a s nimi jejich značka. Závody trvají mezi devadesáti minutami a dvěma hodinami a jsou pro dnešní svět příliš dlouhé. To v klání motorek se jede jen třicet minut a pořád se něco děje. V Moto GP bylo letos už osm různých vítězů v třinácti závodech.

Za minulými úspěchy stál Bernie Ecclestone, kterému je 86 let a v motoristickém sportu se pohybuje čtyři desetiletí. V nové firmě bude působit jako CEO ještě tři roky. Ovšem v posledních letech se pod jeho vedením vše zadrhlo, žádná ze změn nevedla k lepšímu. Monoposty sice začaly nově jezdit v zemích schopných zaplatit mezi šesti až deseti miliony dolarů za možnost uspořádat závod, v USA je ale F1 stále popelkou a jel se tu jen jeden podnik.

Vespa: v sedmdesáti  jako zamlada

Další slabinou je, že úspěch celého byznysu vždy hodně závisel na televizních právech – poplatky za ně tvořily 30 až 35 procent příjmů. Jenže mladí lidé se postupně na televizi přestali dívat. Pokud chtějí nějakou událost sledovat, tak si ji streamují do svých počítačů nebo mobilů. F1 však žije v analogovém světě, v sociálních médiích nijak významně přítomna není. Přesto je to ale pořád mašina na peníze – příjem z letošních 21 závodů se odhaduje na téměř dvě miliardy dolarů.

Unese Atlas všechnu tíhu Ameriky?

Volkswagen zvolil pro svůj nový crossover, který bude v brzké době představen v USA, pozoruhodné jméno. Nazval jej Atlas, jak uvedl web Automobilwoche.de. Nový automobil tak naruší zažitý zvyk pojmenovávat crossovery značky VW jmény začínajícími na T – dříve tak byly pojmenovány modely Tiguan a Touareg.

Podle řecké mytologie se Atlas jmenoval obr držící na své šíji nebeskou klenbu. Že by tím chtěl německý koncern něco naznačit? Volkswagenu by se právě takový obr v současnosti v Americe náramně hodil. Jen těžko tam bojuje po emisní aféře o ztracenou důvěru, zákazníci se od něj odvrátili.

Rychlá kola: Medvědí show

Slovo Atlas je podle šéfa VW Group Hinricha Woebckena ve Spojených státech „mnohem snazší vyslovit než názvy jiných modelů VW, je to jméno v americkém stylu, na trhu je jedinečné“. Německý koncern plánuje sedmimístný crossover se třemi řadami sedadel, který se bude vyrábět ve městě Chattanooga v Tennessee, představit koncem října v kalifornské Santa Monice.

Škoda Story

Spuštěním webu Skoda-storyboard.com zahájila značka Škoda novou éru vlastní internetové prezentace. Na této obsahové platformě vypráví automobilka „emocionální a překvapivé příběhy ze svého světa“ a interaktivně je připravuje pro elektronická a sociální média.

Web zahrnuje aktuální informace a zprávy, zpravodajství ze zákulisí automobilky i specifické příběhy o značce pro vybrané cílové skupiny čtenářů. Nechybějí videa, fotogalerie, soubory ke stažení nebo zajímavé odkazy.

„V platformě soustřeďujeme a spojujeme naše on-line prezentace a oslovujeme média, ale i zákazníky a další zájemce o značku Škoda prostřednictvím jediného kanálu. Sledujeme tak globální trend v sociálních médiích,“ říká Stefan Büscher, vedoucí marketingu a produktu Škody Auto.

Díky pokročilému designu je možné využívat stránku na všech koncových přístrojích – od desktopu přes tablet až po smartphone.

Autor: Jaroslav Matějka (Strategie)
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!