Rychlá kola: První dojem vyhrává | E15.cz

Rychlá kola: První dojem vyhrává

Rychlá kola: První dojem vyhrává
Hybridní Lexus
• 
ZDROJ: archiv
11. srpna 2016 • 07:59
Jaroslav Matějka
Už dříve byl design japonských prémiových značek Lexus a Infiniti výrazný, nepřehlédnutelný, často až drzý. V Číně tyhle automobilky ještě více přitlačily. Vedlo je k tomu jediné – za každou cenu upoutat pozornost místních zákazníků.

Na rozdíl od německých luxusních značek jsou Lexus a Infiniti na čínském trhu nováčky. Na co tam sázejí, ukázaly na nedávném autosalonu v Pekingu. Třeba proměněný Lexus IS představil obří masku s jinou mřížkou a se široce rozevřenými přívody vzduchu.

„Chtěli jsme se předvést s něčím nepřehlédnutelným, s čím se odlišíme. Nehodláme být zaživa pohřbeni třemi německými značkami. Mercedes-Benz, Audi a BMW se dlouhodobě prezentují konvenčnějším stylem, jasnými liniemi. Lexus se však pokouší o mnohem výraznější styl,“ řekl Kouči Suga, šéf designu v Lexusu. Japonské prémiové značky se na čínském trhu chtějí uchytit za každou cenu. Ten by měl během několika let překonat americký trh s luxusními vozy.

„Každý musí mít na paměti, že Čína je stále ještě mladý trh,“ řekl Širo Nakamura z Nissanu, pod nějž patří značka Infiniti. „Oni pořád neznají všechny značky, nevědí mnoho o kvalitě, výkonech. Takže vizuální komunikace je ta nejdůležitější. Když se někdo s něčím setká poprvé, tak to hodnotí především po vizuální stránce. První dojem vyhrává.“

Číňané milují bombastičnost, oslnivost, mají také zálibu v cetkách. To nutí automobilové tvůrce k netradičním postupům. Například model Infiniti QX Sport Inspiration byl navržen ve studiu v Japonsku. V určité chvíli tam ale přijeli čínští designéři, aby ovlivnili konečný výsledek.

Ford u jamky

Až dosud Ford na rozdíl od jiných automobilových značek zastoupených v Česku golfové turnaje v tuzemsku nikdy nepořádal. To už ale neplatí. Na sedmi hřištích po celé zemi probíhá nyní Ford Vignale Trophy Tour 2016. „Rozhodli jsme se pro tento krok kvůli tomu, že přicházíme na trh s řadou luxusních aut Vignale. Domníváme se, že série golfových turnajů je jeden z ideálních způsobů, jak je propagovat,“ řekl Strategii Martin Linhart, manažer Fordu ČR.

„Snažíme se to ale nedělat takovým jednoduchým způsobem, že bychom jen u jamky vystavili auto. Na turnaji je vždy brand manažer, který o těch autech ví obrazně řečeno první poslední. A ta auta jsou samozřejmě k dispozici na testovací jízdy.“

Automobilka Ford považuje golf za vhodnou propagaci značkyAutomobilka Ford považuje golf za vhodnou propagaci značkyAutor: archiv

Automobilka vidí dva potenciální zdroje zákazníků – ty, kteří už mají auta jiných prémiových značek, a ty, kteří „vyrostli“ na běžném fordu. „Model Mondeo se z padesáti procent prodává v nejvyšší specifikaci Titanium. A z těch padesáti procent ještě zhruba deset až patnáct procent zákazníků říká, že by chtěli ještě něco více. A přesně pro ně je Vignale.“

Ideální bouchnutí dveří

Muž otevřel zadní boční dveře vozu. Pak je zase zavřel a naslouchal, jaké zvuky to způsobilo. Mezitím usedla na sedadle řidiče žena. Zapnula tlumená světla, vzápětí z vozu vystoupila, obešla auto a zkoumala světlomety. I tak probíhal nový produktový výzkum automobilky Seat, do něhož byli obsazeni potenciální zákazníci.

„Záměrem výzkumu bylo zjistit, co by šlo ještě vylepšit,“ vysvětlil Enrique Pastor ze společnosti Seat. Podobných akcí se u Seatu pravidelně účastní 300 až 500 lidí, pokaždé jsou rozděleni do malých skupin. Během dvou let před uvedením nového modelu na trh proběhnou tři důkladné zákaznické výzkumy. První je zaměřen na „uskutečnitelnost“ konceptu, druhý na produkt a poslední se věnuje jeho postavení na trhu.

Královna bílé stopy v Audi

Audi Ski Team je proslavený nejen v Německu, ale také v Česku. U nás se jeho novou členkou pro sezonu 2016/17 stala juniorská i seniorská mistryně světa ve snowboardingu Ester Ledecká. Za poslední sezonu byla odměněna nejen korunkou Královny bílé stopy v rámci ankety pořádané Svazem lyžařů České republiky (SLČR), ale i vozem prémiové značky Audi. Ta je oficiálním partnerem SLČR a podporuje nejlepší lyžaře. Její dar však trochu překvapil. Co se bude dít příští rok, když znovu vyhraje mistrovství světa? Výše v nabídce už je jen obří manažerská limuzína A8.

Jaroslav MatějkaJaroslav MatějkaAutor: E15
Jaroslav Matějka

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!