Scaner: O McKorektnosti a dalších veselých kouscích | E15.cz

Scaner: O McKorektnosti a dalších veselých kouscích

Scaner: O McKorektnosti a dalších veselých kouscích
Stačí jeden McKlik.
• 
29. května 2014 • 07:52
Květnový Scanner je povážlivě americkocentrický, až to vypadá, jako by evropští marketéři měli volno. Neměli, ale Američané je tentokrát v bizarnosti svého počínání porazili na hlavu.

Nezávadná čirá čínská kola

The Coca-Cola Company, držíc krok s dobou, se rozhodla v Číně prodávat balenou čistou vodu. Třídecové balení za zhruba osm korun je jen o něco dražší než generická konkurence. Na firmu, která si vybudovala jméno prodejem hnědého produktu, je to trochu antiklimaxové, ale nový produkt má oslovit mladé Číňany, z nichž mnohým vadí fakt, že tamní pitná voda bývá jedovatá. Všichni očekávají, že voda od Coca-Coly bude hitem, říká to leccos o Číně i o Coca-Cole.

Zázračné žiletky

Firma Gillette se rozhodla skoncovat s kroucením obličeje, jež musí každé ráno podstupovat muži při holení, chtějí-li svým strojkem dosáhnout na vousy ukryté v záhybech kůže. Nový strojek – revoluční, nový, ambiciózní produkt, jemuž firma velmi důvěřuje, chápejte – má v podání šotu od agentury Grey Worldwide tuto nepříjemnost odstranit. Zázračný aparát obsahuje soustavu hejblátek, jež sama reagují na nerovnosti vaší pokožky a oholí vás „dvakrát lépe“ než cokoli předtím. Ano, jako vždycky. Pozor, tohle už nepatří k aprílu, je to reakce na klesající tržby firmy.

Coldplay v knihovně

Kapela Coldplay přišla s neotřelým nápadem, jak přitáhnout slábnoucí pozornost posluchačů. Před vydáním alba Ghost Stories, Duchařské historky, rozmístila ručně psané texty jeho devíti písní do devíti knihoven po celém světě, stylově do knih v řečeném žánru.

Osm textů již v době uzávěrky tohoto čísla vyplulo na světlo boží. Byly ukryté v Mexiku, Singapuru, Finsku, Španělsku, Anglii, na Novém Zélandu, v Irsku a v USA; jeden text ještě chyběl. Coldplay tím šikovně vyvolávají dojem, že někoho zajímají.

McKorektnost a spol.

McDonald’s, Burger King a jedenáct dalších sponzorů americké basketbalové soutěže NBA stáhlo svoji reklamu z přenosů zápasů play-off, v nichž figuruje klub Los Angeles Clippers. Důvodem je, že majitel Clippers, jistý Donald Sterling, řekl v čistě soukromém rozhovoru se svou milenkou, že nemá rád černochy. Milenka si rozhovor nahrála a pustila jej do médií. Strhla se politicky korektní bouře. NBA napařila Sterlingovi pokutu 2,5 milionu dolarů a nutí ho, aby svůj klub prodal; každý, kdo chce být někdo, je Sterlingem okázale zhnusen. A televizní diváci přijdou o obrázky bigmaků a whopperů. Jindy a jinde by se tohle všechno dělo, kdyby na Sterlinga vyplavalo například to, že je Žid, dovoluje si poznámku Scanner.

Autor: Daniel Deyl, Strategie
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!