Scanner: 30 let natvrdo za rozhovor? | E15.cz

Scanner: 30 let natvrdo za rozhovor?

Scanner: 30 let natvrdo  za rozhovor?
vězení
• 
ZDROJ: profimedia.cz
24. dubna 2013 • 08:30
Že novináři jsou žumpa, víme díky panu prezidentovi už i u nás. V Americe se s novináři vůbec nemažou. A nejmíň, když dělají svoji práci.

Čím kdo zachází...

Zástupce šéfredaktora sociálních médií agentury Reuters Matthew Keys se dostal do problémů, protože příliš dobře rozuměl své práci. Byl ve spojení s lidmi z internetového podsvětí, včetně jistého hackera z destruktivní skupiny Anonymous. Keys od něho dostal přístupy na různé chráněné stránky; a ačkoli se sám ničeho zlého nedopustil, před úřady je za zločince. Hacker se mu totiž v jednom rozhovoru přiznal, že „pozměnil“ stránku deníku Los Angeles Times. „Prima,“ odpověděl mu Keys. Hrozí mu až třicet let vězení.

Klub miliardářů

Každý ví, že YouTube sleduje spousta lidí, jenom nebylo známo, kolik přesně. V půli března portál (jehož vlastníkem je Google) oznámil, že během jediného měsíce ho navštívila miliarda uživatelů. YouTube se tak zařadil po bok Facebooku, jenž totéž číslo oznámil již loni. Stává se tak oficiálně druhou největší sociální sítí planety, ačkoli není jisté, jestli jej lze za sociální síť považovat. Tak či onak je z marketingového hlediska „miliarda“ pěkný nový benchmark.

Tabákové vítězství

Po desetiletích soustavných soudních porážek se americkému tabákovému průmyslu podařilo zaznamenat jeden – téměř – bezvýznamný úspěch. Nejvyšší soud se odmítl zabývat tím, že soudy nižší instance zatrhly vládou plánované nařízení o ošklivých fotografiích na krabičkách cigaret. Mocný úřad pro správu potravin a léků (FDA) chtěl, aby cigaretové krabičky na sobě měly pouze obrázky plic dlouhodobých kuřáků (podle všeho nic pěkného, ačkoli krabička s vyobrazením plic nekuřáka taky není zrovna paráda).

Nižší soudy to zarazily na základě prvního ústavního dodatku chránícího svobodu slova; ale je také možné, že Nejvyšší soud přihlédl ke stanovisku reklamních agentur, které mu v tom smyslu poslaly prosebný dopis. Otázka, kdo že se postaví absurdně selektivnímu protikuřáckému tažení v Evropě, však Scanner trápí dál. (Přiznání ke střetu zájmů: Scanner je dlouholetým vášnivým konzumentem tabákových výrobků.)

Špionské brýle?

Nenasytný apetit Googlu po soukromých údajích všech lidí světa dostane brzy novou podobu: googlebrýle, jakýsi smartphone, který bude vypadat jako doplněk oblečení. Potíž je v tom, že se špatně pozná, jestli vás někdo tou věcí fotografuje, natáčí, případně platí vaší kreditkou. Přičtěte si k tomu schopnost rozpoznat jednu lidskou tvář od druhé, kterou přístroje Googlu ovládají (ačkoli firma je prý do brýlí dosud nezamontovala). Není divu, že někteří lidé, jimž ještě zůstalo alespoň půl mozku, z toho nemají radost. Jeden bar v Seattlu v americkém státě Washington již takové brýle preventivně zakázal, ačkoli ještě nejsou na trhu. A reakce Googlu na takové obavy? „Je ještě příliš brzy.“ To fakt uklidní, oddechl si Scanner.

Google GlassesGoogle GlassesAutor: Google

Komise se rozpadá

Americká Federální komise pro komunikace (FCC) utrpěla v druhé půli března během 72 hodin dvě citelné ztráty. Nejprve republikánský komisionář Robert McDowell oznámil, že do několika týdnů odejde, a krátce po něm oznámil rezignaci šéf komise Julius Genachowski, jehož do funkce jmenoval někdejší spolužák z Harvardu, Barack Obama. Podle všeho jde o politiku: v komisi nyní zbyli dva demokraté a jeden republikán, což právě Obama potřebuje, aby mu v Senátu prošli jeden nový demokrat a jeden republikán, jimiž bude muset komisi doplnit.

Užitečný billboard

Taky se divíte, co je to za oxymóron? Inu, v Peru – těsně za Limou směrem na jih – takovou kuriozitu mají. Jedná se o panel, který kondenzuje vlhkost z ovzduší a vytváří z ní vodu. Dokáže denně vyrobit průměrně 96 litrů vody, která v tamním suchém kraji přichází místním vhod. Panel sestrojili výzkumníci z čerstvě založené limské Strojírenské a technologické univerzity ve spolupráci s agenturou Mayo Peru DraftFCB; na novou školu má tento projekt upozornit.

Pepsi v novém

PepsiCo přichází poprvé od roku 1997 s novým designem láhve. Nový tvar, jejž ponesou třetinkové a půllitrové láhve, kopíruje „zkroucený“ tvar loga, jež firma používá od roku 2008. Podle Pepsi má být nová láhev úžasně ergonomická (a možná podporuje světový mír, míní Scanner). Laickému oku to může připadat jinak: vedle tradiční láhve největšího rivala Coca-Coly, jež volně napodobuje tvar štíhlé ženské postavy, vypadá nově oblečená Pepsi jako přitloustlá, podivně sražená stařena.

Pošta musí vozit poštu

Po 238 letech existence získala americká státní pošta zajímavý podnět k sebezpytování: musí doručovat poštu, i když se jí nechce. U.S. Postal Service se začátkem roku chtěla vyvázat z povinnosti doručovat poštu šest dnů v týdnu; měla v úmyslu přestat pracovat v sobotu. Důvodem bylo loňské hospodaření se ztrátou ve výši 15 miliard dolarů; bez soboty by se prý ušetřily dvě miliardy. Úřad pro vládní odpovědnost (GAO) jí to ovšem překazil. Scanner v tom vidí jistou známku anglosaské protestantské naivity: taková Česká pošta prostě doručuje, kdy se jí zachce, a nikoho se na nic neptá.

Autor: Daniel Deyl, Strategie
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!